به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۳۶۲۰۰

افزایش فرصت‌های شغلی بلااستفاده در آلمان

افزایش فرصت‌های شغلی بلااستفاده در آلمان
گروه بین الملل: بسیاری از شرکت‌های آلمانی در یافتن همکاران متخصص با مشکل روبرو هستند. بر اساس یک پژوهش، در سه‌ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۷۴۰هزار فرصت شغلی خالی مانده‌اند. این رقم در آلمان بی‌سابقه است.
تاکنون سابقه نداشته که تا این اندازه محل‌ها و فرصت‌های شغلی در آلمان خالی بمانند. بر اساس آمار انستیتوی پژوهش بازار کار و حرفه (IAB) در نورنبرگ، از ماه ژانویه تا پایان مارس سال جاری در سطح آلمان در مجموع ۱,۷۴ میلیون فرصت شغلی خالی مانده‌اند و این از سال ۱۹۸۹ بدین سو بی‌سابقه بوده است.این رقم در مقایسه با سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ سه درصد رشد داشته است و در مقایسه با همین بازه زمانی سال گذشته ۵۴درصد رشد را نشان می‌دهد.
الکساندر کوبیس، پژوهشگر این انستیتو می‌گوید: «تنها شمار فرصت‌های شغلی خالی نیست که پس از پاندمی کرونا افزایشی چشمگیر یافته است، بلکه شمار بیکاران در شرق و غرب آلمان در مقایسه با سه‌ماهه قبل نیز کاهش پیدا کرده است.» او می‌افزاید، این امر نشانگر آن است که شرکت‌ها در بسیاری حوزه‌های شغلی برای یافتن پرسنل دچار مشکل هستند.در مجموع در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار فرصت شغلی بلااستفاده در غرب آلمان و ۳۴۰هزار مورد در شرق آلمان به ثبت رسیده‌اند. این روند به‌رغم جنگ اوکراین در پایان سه‌ماهه اول سال جاری همچنان به رشد خود ادامه داده است.بر اساس نتایج پژوهش این انستیتو، در سه‌ماهه اول در برابر هر ۱۰۰ فرصت شغلی که شرکت‌ها اعلام کرده‌اند، حدود ۱۴۰ نفر بیکار ثبت شده قرار دارد. شمار فرصت‌های شغلی مبتنی بر داده‌هایی است که شرکت‌ها به طور منظم در اختیار این انستیتوی پژوهشی می‌گذارند.این پژوهش هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود و فرصت‌های شغلی‌ای را نیز در بر می‌گیرد که به اداره کار منتقل نمی‌شوند. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۷۶۰۰ شرکت از حوزه‌های مختلف اقتصادی داده‌های خود را در اختیار این انستیتو قرار داده‌اند.
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها