کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرقت غلات اوکراین توسط روسیه

23 ارديبهشت 1401 ساعت 19:25


گروه بین الملل: مقامات اوکراینی دولت روسیه را به سرقت و فروش غلات متهم کردند.
دمیترو کوله‌با، وزیر امور خارجه، هشدار داد که کسانی که غلات دزدیده از اوکراین را معامله کنند، "مورد بازخواست قرار خواهند گرفت".روسیه از زمان حمله به اوکراین، سواحل دریای سیاه را محاصره کرده و مانع از صادرات میلیون‌ها تن غلات تولیدی اوکراین شده است. پیشتر، دولت اوکراین ارتش روسیه را به سرقت چند صد هزار تن غلات از انبارهای واقع در مناطق اشغالی متهم کرده است. کوله‌با در مورد گزارش‌های حاکی از پهلوگرفتن یک کشتی روسی حامل غلات اوکراینی در سوریه، دولت روسیه را "جنایتکار سه‌باره" خواند.وزیر خارجه اوکراین گفته است که روسیه "سوریه را بمباران کرده، بخشی از اوکراین را به اشغال در آورده و حالا غلات دزدیده شده اوکراینی را به سوریه می فروشد".
او هشدار داده است که "ما به هر اقدامی دست خواهیم زد تا زندگی را برای شما حتی‌الامکان دشوار کنیم."پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفته بود که کشورش "به لطف برداشت خوب محصول غله" صادرات خود را افزایش خواهد داد.
اوکراین و روسیه از تولیدکنندگان عمده غلات و برخی دیگر از اقلام غذایی هستند و اختلال ناشی از جنگ در زنجیره عرضه محصول به افزایش برخی محصولات در جهان منجر شده است.



 


کد مطلب: 336247

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336247/سرقت-غلات-اوکراین-توسط-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir