به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۳۶۳۳۴

تمایل قطری‌ها برای سفر گردشگری به ترکیه

تمایل قطری‌ها برای سفر گردشگری به ترکیه
گروه اقتصادی: مدیرکل اتاق قطر، از علاقه قطری‌ها برای سفر به ترکیه با هدف گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد که وابط متمایز بین دو کشور در این موضوع تاثیرگذار است. به  گزارش ایلنا؛ صالح بن حمد الشرقی، مدیرکل اتاق قطر، از علاقه قطری‌ها برای سفر به ترکیه با هدف گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد که وابط متمایز بین دو کشور در این موضوع تاثیرگذار است.

، الشرقی گفت: «گردشگری در ترکیه توجه شهروندان قطری را به خود جلب کرده است، زیرا این کشور یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه گردشگران محلی است.وی با بیان اینکه این امر شاهد رشد سالانه تعداد گردشگران قطری به ترکیه است، خاطرنشان کرد: کاهش محدودیت‌های سفر ناشی از همه‌گیری کرونا طی دو سال گذشته به بازگشت سفرهای معمول کمک کرده است.

الشرقی خاطرنشان کرد: روابط متمایز دوحه و آنکارا در زمینه‌های مختلف نقش مهمی در ترغیب قطری‌ها به گذراندن تعطیلات خود در ترکیه دارد، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد ترکیه که گردشگران را از کشورهای مختلف جهان جذب می‌کند.

الشرقی به توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور اشاره کرد که به رشد بیش از 40 درصدی تجارت درون منطقه‌ای در چهار سال گذشته کمک کرد و در سال 2021 به حدود 1.9 میلیارد دلار رسید در حالی که در سال 2017 حدود 1.3 میلیارد دلار بود.وی تصریح کرد: این رشد در روابط تجاری به احیای همکاری‌های گردشگری بین دو کشور نیز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه های مشترک گردشگری چه در قطر و چه در ترکیه به منظور فعال سازی همکاری های گردشگری و افزایش تردد گردشگران بین دو کشور اهمیت دارد.بر اساس داده‌های اداره آمار ترکیه (دولتی) در بازه زمانی ژانویه تا مارس، درآمدهای گردشگری در ترکیه در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 122.4 درصد افزایش داشته است.درآمدهای گردشگری در مدت مذکور بالغ بر 5 میلیارد و 545 میلیون و 488 هزار دلار بوده که سهم گردشگران خارجی به 76.5 درصد و ترک‌های خارج از کشور که برای گردشگری به کشور خود بازگشته اند 23.5 درصد بوده است.
برچسب ها: قطر ترکیه گردشگری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها