کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشدید بمباران برای پنهان کردن شکست پوتین

روسیه شهامت پذیرش شکست را ندارد

24 ارديبهشت 1401 ساعت 12:54


گروه بین الملل: حدود دو ماه و نیم پس از آغاز تجاوز نظامی نیروهای روسی به خاک اوکراین، رئیس جمهور اوکراین  در تازه‌ترین پیام ویدئویی روزانه خود تاکید کرد که "شکست استراتژیک" روسیه در این جنگ کاملا آشکار است.
 ولودیمیر زلنسکی گفت: شکست نیروهای روسی برای هر کسی در جهان، حتی آنها که هنوز با روسیه رابطه دارند، آشکار است اما مسکو شهامت پذیرش آن را ندارد.
حمله تجاوزکارانه نظامیان روسی به اوکراین به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ۲۴ فوریه آغاز شد. مسکو امید داشت طی چند روز به اهداف خود دست یابد اما توان دفاعی نیروهایی اوکراینی با افزایش کمک‌های نظامی غرب افزایش یافته است.زلنسکی نظامیان روسی را بزدل خوانده و می‌گوید آنها تلاش می‌کنند واقعیت ناکامی خود را پشت حمله‌های موشکی، هوایی و بمباران پنهان کنند.
او با اشاره به بمباران اخیر یک مدرسه در شهر چرنیهوف در شمال اوکراین، فرماندهان نظامی روسیه که دستور چنین حمله‌هایی را صادر می‌کنند "بیمار و غیرقابل درمان" خواند.در همین حال کمک نظامی کشورهای غربی به اوکراین رو به افزایش است و در تقویت توان دفاعی نظامیان این کشور برای مقابله با تجاوز روسیه نقش مهمی دارد.

نیم میلیارد یورو کمک نظامی جدید به اوکراین
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی موسوم به "گروه ۷" اعلام کرد اعضای این اتحادیه کمک نظامی به اوکراین را نیم میلیارد یورو افزایش می‌دهند.بر این اساس کمک نظامی به اوکراین از منابع اتحادیه اروپا، که به طور عمده صرف خرید جنگ‌افزار و تجهیزات نظامی می‌شود به ۲ میلیارد یورو افزایش می‌یابد.
بورل همچنین خواستار تصمیم‌گیری هرچه سریع‌تر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تحریم نفت روسیه شد و با ضروری دانستن این کار  نسبت به حصول توافق بر سر آن ابراز اطمینان کرد.
او می‌گوید اگر نمایندگان اعضای اتحادیه اروپا هم در این زمینه به توافق نرسند وزیران خارجه کشورهای عضو باید در نشست روز دوشنبه خود در این مورد تصمیم بگیرند. تا کنون برخی کشورها به خصوص مجارستان با تحریم نفت روسیه همراهی نکرده‌اند.

مذاکره بر سر  تخلیه مدافعان مجروح کارخانه فولاد
یکی از جلوه‌های ناکامی روسیه در دست‌یابی به اهدافش در اوکراین، وضعیت بندر ماریوپل در جنوب شرق این کشور و کنار دریای آزوف است.ماریوپل از نخستین روزها پس از آغاز تجاوز نظامی نیروهای روسی در محاصره بوده و پوتین حدود چهار هفته پیش مدعی شد این بندر استراتژیک به طور کامل تصرف شده است.با وجود محاصره این شهر، تا چند روز پیش حدود دو هزار نظامی و چند صد غیرنظامی در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌های تاسیسات عظیم کارخانه فولاد آزوف باقی مانده بودند.با تخلیه کامل غیرنظامیان از کارخانه فولاد حمله‌های ارتش روسیه به آن شدت گرفت اما هنوز تعدادی رزمنده اوکراینی در این تاسیسات هستند. دولت اوکراین  اعلام کرد برای تخلیه شماری از سربازان به شدت مجروح کارخانه فولاد مذاکراتی با روسیه در جریان است.

 


کد مطلب: 336342

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336342/روسیه-شهامت-پذیرش-شکست-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir