کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زردچوبه گیاهی باستانی و معجزه‌آسا

24 ارديبهشت 1401 ساعت 13:15


گروه سلامت: خواص شگفت‌انگیز زردچوبه این گیاه را از دسته ادویه‌ها به گیاهان دارویی ارتقا داده است؛ در این گزارش شما را با خواص و ترفندی برای تهیه دمنوش زردچوبه خوشمزه آشنا می‌کنیم. زردچوبه به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارد در طول تاریخ شهرت بالایی داشته است. این گیاه که به شکل ساقه‌های زیرزمینی هم در بازار یافت می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدان است.

 
به بهبود اکسیژن دریافتی و کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند؛ برای تیروئید بسیار مفید است و در کاهش وزن هم اثر دارد؛ منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و تسریع متابولیسم می‌شود. پس چیزی کم از معجزه خوراکی ندارد.برای استفاده از زردچوبه می‌توانید پودر آن را به عنوان ادویه در غذا استفاده کنید، معروف‌ترین ادویه پر زردچوبه، کاری است.دمنوش یا چای زردچوبه را، اما برخی نمی‌پسندند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم یک بار چای زردچوبه را با این روش درست کنید تا مشتری ثابت آن شوید:

برای تهیه این دمنوش به مواد زیر نیاز داریم:
پودر زردچوبه (۱-۲ قاشق غذاخوری)
پودر فلفل سیاه (۱ قاشق چایخوری)
آب جوش (۱ فنجان)
روغن نارگیل بکر (۱ قاشق چایخوری)
زنجبیل خلال شده
پودر دارچین
۱- پودر زردچوبه را در یک فنجان کوچک بریزید و پودر فلفل سیاه را اضافه کنید. فلفل سیاه باعث می‌شود که بدن شما حداکثر استفاده را از کورکومین زردچوبه داشته باشد.
۲- فنجان را با آب جوش پر کنید. فلفل و زردچوبه در آب جوش حل می‌شوند. چای را حتما هم بزنید تا مواد به خوبی با هم در فنجان مخلوط شوند.
۳- اکنون یک قاشق چایخوری روغن نارگیل بکر اضافه کنید. کورکومین در چربی بهتر جذب می‌شود. روغن نارگیل بکر نیز به دلیل داشتن اسید‌های چرب متنوع به حفظ سلامت غده تیروئید کمک می‌کند.
۴- برش‌های زنجبیل را نیز به مخلوط چای خود بیافزایید. زنجبیل برای التهاب و بهبود عملکرد تیروئید بسیار مفید است. همچنین در تنظیم متابولیسم موثر است.
۵- مقداری پودر دارچین را روی چای زردچوبه خود بپاشید. دارچین مقداری طعم به چای اضافه کرده و به کم کاری تیروئید کمک می‌کند. از دیگر سو مانند زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و به تنظیم سطح قند بدن نیز کمک می‌کند.
 شما می‌توانید این دمنوش را دو بار در روز میل کنید: یک بار صبح و نیز یک بار قبل از خواب. توصیه عمومی این است که بر این روال، بیش از دو هفته باقی نمانید. فراموش نکنید که این چای مفید جایگزین دارو‌های شما نیست.


کد مطلب: 336350

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336350/زردچوبه-گیاهی-باستانی-معجزه-آسا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir