به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۳۶۳۹۲

جزئیات‌افزایش‌و‌کاهش دما در نقاط مختلف کشور

جزئیات‌افزایش‌و‌کاهش دما در نقاط مختلف کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران طی امروز در برخی استان‌ها خبر داد. براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (۲۴ اردیبهشت‌) در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شرق یزد و شرق گلستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب کشور و استان گیلان و سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت) علاوه بر شمال غرب در استان‌های ساحلی دریای خزر رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت) بارش در برخی مناطق شمال شرق استان‌های شمالی خزر و به صورت پراکنده در شمال غرب خواهیم داشت.

از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک با احتمال رخداد طوفان شن انتظار می‌رود. امروز و فردا در مناطق مرکزی شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط دوشنبه برای جنوب غرب، غرب و شمال غرب انتظار می‌رود.
 
دمای هوا شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در شمال شرق به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا چهارشنبه تداوم خواهد یافت همچنین دمای هوا شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز تا فردا ظهر مواج پیش‌بینی می‌شود.
 
براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (۲۵ اردیبهشت) صاف، گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) کمی ابری و در بعدازظهر نیمه ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۸ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای صفر و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها