کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واتیکان: تامین سلاح برای کی‌یف مشروع است

24 ارديبهشت 1401 ساعت 16:00


گروه بین الملل:  مرد شماره ۲ واتیکان می‌گوید تامین سلاح برای اوکراین برای کمک به این کشور در برابر تجاوز روسیه تحت شرایط خاصی از نظر اخلاقی مشروع به شمار می‌رود.
کاردینال  پیترو پارولین، همچنین گفت: «در صورت تجاوز، حق دفاع مسلحانه وجود دارد.»او همچنین اضافه کرد که این حق تحت شرایط خاصی در کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک رومی گنجانده شده است.
 خشونت جنسی علیه کودکان در اوکراین
نماینده بریتانیا در سازمان ملل  گفت «اتهامات مستندی» در مورد خشونت جنسی علیه کودکان اوکراینی توسط سربازان روسیه وجود دارد.
باربارا وودوارد،  با استناد به آمارهایی که توسط این نهاد جمع‌آوری شده است گفت تخمین زده می‌شود که در جنگ اوکراین تاکنون ۲۳۸ کودک کشته و ۳۴۷ کودک دیگر مجروح شده‌اند.
او افزود: «اتهامات مستندی در مورد خشونت جنسی علیه کودکان توسط سربازان روسیه وجود دارد و تحت تاثیر مهاجرت و آوارگی میلیونی، کودکان در معرض خطر قاچاق انسان و استثمار جنسی قرار گرفته‌اند.»کیرا رودیک، عضو پارلمان اوکراین هم گفت: «در تمامی مناطقی که روسیه تصرف کرده است خشونت جنسی به طور سیستماتیک اتفاق می‌افتد. سربازان روسیه از تجاور به عنوان یک حربه جنگی برای درهم شکستن روحیه مردم اوکراین استفاده می‌کنند.»معاون یونیسف نیز جنگ اوکراین را «بحران حقوق کودکان» نامید و گفت: «کودکان و والدین آنها در توصیف شرایط سخت زندگی در مناطق جنگ‌زده می‌گویند در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک آب آشامیدنی و غذا به سختی تهیه می‌شود و زیر شلیک مداوم گلوله و توپ باران ناگزیر شده‌اند محل زندگی خود را ترک کنند.»
واشنگتن ادعای روسیه  را مضحک خواند
روسیه،در شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر ادعاهای قبلی خود را مبنی بر اجرای یک برنامه مخفیانه توسعه سلا‌ح‌های بیولوژیکی دراوکراین توسط ایالات متحده تکرار کرد.
این موضوع اما بلافاصله با واکنش معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد روبرو شد که ضمن رد ادعای مسکو آنرا «مضحک» توصیف کرد.ریچارد مایلز در این خصوص تاکید کرد: «ادعاهای بی پایان درباره برنامه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین  کاملاً نادرست و مضحک هستند.»
 روسیه در حال رقم زدن یک فاجعه انسانی
 مشاور شهردار ماریوپل می‌گوید اشغالگران روسی با ارائه نمایشی فریبکارانه از بهبود اوضاع در واقع در حال ایجاد یک فاجعه انسانی جدید در این شهر هستند. پترو آندریوشچنکو  همچنین گفت نیروهای روس تظاهر می‌کنند که تا حدی وضعیت آب را در این شهر بازسازی کرده‌اند اما آب‌های نشت شده از لوله‌های آسیب‌دیده با فاضلاب مخلوط می‌شود و باعث بروز عفونت در بین مردمی می‌شوند که این آب‌ها را مصرف می‌کنند.




 


کد مطلب: 336414

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336414/واتیکان-تامین-سلاح-کی-یف-مشروع

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir