به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۳۶۴۲۵

بازیگر «فرار از آلکاتراز» درگذشت

بازیگر «فرار از آلکاتراز» درگذشت
گروه فرهنگی: فرد وارد، بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون که بیشتر به خاطر ایفای نقش های خشن در فیلم‌هایی چون «لرزش» و «فرار از آلکاتراز» شهرت داشت، در ۷۹ سالگی درگذشت.به گزارش ایسنا، «فرد وارد» پس از سه سال خدمت در نیروی هوایی آمریکا در دهه ۱۹۶۰ و سپس کار به عنوان چوب بر در آلاسکا، بوکسوری که بینی‌اش سه بار شکسته شد و یک آشپز، وارد حرفه بازیگری شد.
 
فعالیت حرفه ای او بیش از چهار دهه را َشامل می‌شد که با حضور در فیلم های خارجی در اوایل دهه ۱۹۷۰ شروع شد و تا سال ۲۰۱۵ با آخرین نقش او در مجموعه تلویزیونی «کاراگاه حقیقی» ادامه یافت. اولین حضور «فرد وارد» در یک فیلم آمریکایی با بازی در نقش یک گاوچران در فیلم «قلب غرب» در سال ۱۹۷۵ رقم خورد اما نقش موفقیت آمیز او زمانی رخ داد که در سال ۱۹۷۹ در فیلم «فرار از آلکاتراز» در مقابل «کلینت ایستوود» بازی کرد.

او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در نقش‌های متنوعی از یک فضانورد، یک گاوچران، یک سرباز جنگ ویتنام، یک کارآگاه پلیس که به قاتل تبدیل شده تا قهرمانی که با کرم‌های غول پیکر مبارزه می‌کند، بازی کرده است.«وارد» در سال ۱۹۸۳ در نقش فضانورد مرکوری ۷  در اقتباسی از کتاب نوشته «تام وولف» با عنوان«مردان واقعی» بازی کرد در همان سال در فیلم اکشن «شجاعی غیرمعمول» با «جین هکمن» و در درام «سیلک‌وود» با «مریل استریپ» همبازی شد.
او همچنین برای بازی در فیلم «برش‌های کوتاه» ساخته «رابرت آلتمن» در سال ۱۹۹۳ موفق به کسب جایزه گلدن گلوب و جایزه بهترین بازیگری (بهترین تیم بازیگری) از جشنواره فیلم ونیز شد. «کودک دردسرساز»، «۲ اسلحه»، «میامی بلوز» و «شاهزاده پنسیلوانیا» از جمله دیگر فیلم‌ها با نقش‌آفرینی «فرد وارد» هستند.
برچسب ها: فرد وارد درگذشت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها