به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۳۳۶۴۵۴

چلسی ۰(۵) - (۶)۰ لیورپول؛ کلوپ به توخل جام نمی‌دهد

گروه ورزشی: دیدار هیجان انگیز چلسی و لیورپول در نهایت با پیروزی و قهرمانی تیم یورگن کلوپ در ضربات پنالتی به پایان رسید.
چلسی ۰(۵) - (۶)۰ لیورپول؛ کلوپ به توخل جام نمی‌دهد
دو تیم چلسی و لیورپول امشب در دیدار فینال جام حذفی انگلیس در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف یکدیگر رفتند که نهایتاً این بازی بعد از تساوی در وقت‌های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی با نتیجه 5-6 سود شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید و این تیم قهرمان جام حذفی شد.
لیورپول در این بازی شروع هجومی داشت و در همان دقایق ابتدایی بازی محمد صلاح به یک موقعیت خوب دست یافت اما ضربه این ستاره مصری بعد از برخورد جورجینیو راهی کرنر شد.

در دقیقه 9 لیورپول تا آستانه به ثمر رساندن گل اول پیش رفت. لوئیس دیاز در مصافی تک به تک با دروازه چلسی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن با واکنش فوق‌العاده ادوارد مندی همراه شد تا دروازه چلسی همچنان بسته باقی بماند.
در ادامه کار متعادل‌تر دنبال شد و در دقیقه 23 این چلسی بود که می‌تواند گل برتری را به ثمر برساند. ارسال زمینی میسون مونت با ضربه کریستین پولیسیچ همراه شد اما توپ با کمترین اختلاف ممکن و سایش با تیر دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 28 باز هم این چلسی بود که فرصت داشت از حریف خود پیش بیفتد اما این بار مارکوس آلونسو در مصافی تک به تک با آلیسون بکر مغلوب شد تا بازی با همان تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.
در دقیقه 33 یک شوک بزرگ به لیورپول وارد شد؛ جایی که ستاره مصری این تیم یعنی محمد صلاح روی زمین افتاد و مصدوم شد. با وجود اقدامات پزشکان لیورپول این بازیکن نتوانست به کار ادامه دهد و جای خود را به دیه‌گو ژوتا داد.

در ادامه نیمه اول این چلسی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و حتی می‌توانست توسط روملو لوکاکو به گل دست پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد تا بازی در پایان 45 دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
چلسی در همان لحظات ابتدایی نیمه دوم می‌توانست گل برتری را به ثمر برساند اما ضربه مارکوس آلونسو با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه لیورپول به بیرون رفت.
چند لحظه بعد کریستین پولیسیچ در یک موقعیت فوق‌العاده گلزنی قرار گرفت اما این بار ضربه ستاره آمریکایی با واکنش فوق العاده آلیسون بکر همراه شد.
توفان چلسی ادامه داشت و باز هم یک بند شانسی مانع از گلزنی تیم توماس توخل شد؛ جایی که شوت محکم مارکوس آلونسو این بار به تیر دروازه لیورپول برخورد کرد تا باز هم قرمز‌ها یک شانس بزرگ آورده باشند.
در دقیقه 68 این کریستین پولیسیچ بود که یک موقعیت بسیار خوب گلزنی داشت اما ضربه این ستاره آمریکایی با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه آلیسون بکر به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد این لیورپول بود که می‌توانست گل برتری را به ثمر برساند. لوئیس دیاز بعد از یک حرکت در عرض ضربه خطرناکی روانه دروازه چلسی کرد اما توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.
در دقیقه 83 لوئیس دیاز یک موقعیت فوق العاده دیگر گلزنی را از دست داد. ضربه ستاره کلمبیایی در مصافی تقریباً تک به تک با دروازه چلسی به تیر برخورد کرد‌ و راهی به چارچوب نداشت.
چند ثانیه بعد لیورپول به شکلی عجیب و باورنکردنی یک موقعیت گلزنی را از دست داد. اندی رابرتسون در مقابل دروازه خالی توپ را به تیر زد تا چلسی یک شانس بسیار بزرگ آورده باشد.
در دقیقه 90 لوئیس دیاز یک بار دیگر تا آستانه باز کردن دروازه چلسی پیش رفت اما ضربه فنی بازیکن باز هم با اختلافی ناچیز از کنار دروازه آبی‌ها به بیرون رفت تا این دیدار هیجان انگیز در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل تمام شود و کار به وقت اضافه کشیده شود.

در نیمه اول وقت اضافه دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما هیچ‌کدام از آنها خیلی جدی نبود تا بازی همچنان با همان تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.
هر دو تیم در نیمه دوم وقت‌های اضافه کاملا خسته به نظر می‌رسیدند و به همین خاطر موقعیت خاص دیگری در این نیمه نیز روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا کار دو تیم بعد از 120 دقیقه تلاش با تساوی بدون گل تمام شود و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان باشد.


پنالتی اول چلسی توسط مارکوس آلونسو تبدیل به گل شد.
پنالتی اول لیورپول توسط جیمز میلنر تبدیل به گل شد. 
پنالتی دوم چلسی توسط سزار آسپلیکوئتا از دست رفت و به تیر دروازه برخورد کرد.
پنالتی دوم لیورپول توسط تیاگو آلکانتارا تبدیل به گل شد. 
پنالتی سوم چلسی توسط ریس جیمز تبدیل به گل شد. 
پنالتی سوم لیورپول توسط روبرتو فیرمینو تبدیل به گل شد. 
پنالتی چهارم چلسی توسط روس بارکلی تبدیل به گل شد. 
پنالتی چهارم لیورپول توسط الکساندر آرنولد تبدیل به گل شد. 
پنالتی پنجم چلسی توسط جورجینیو تبدیل به گل شد.
پنالتی پنجم لیورپول توسط سادیو مانه به‌وسیله هم وطنش یعنی ادوارد مندی مهار شد.
پنالتی ششم چلسی توسط حکیم زیاش تبدیل به گل شد.
پنالتی ششم لیورپول توسط دیوگو ژوتا تبدیل به گل شد.
پنالتی هفتم چلسی توسط میسون مونت به‌وسیله آلیسون بکر مهار شد.
پنالتی هفتم لیورپول توسط سیمیکاس تبدیل به گل شد تا لیورپول قهرمان جام حذفی انگلیس شود.
 
برچسب ها: جام حذفی انگلیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها