کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین جزئیات از مرمت خانه فروغ فرخزاد

25 ارديبهشت 1401 ساعت 13:26


گروه فرهنگی: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از بررسی شرکت‌های مشاور برای انتخاب تیم مشاوره‌ای با هدف انجام مطالعات کاربردی درخصوص مرمت و بازسازی خانه فروغ فرخزاد خبر داد. محمد مویدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به آغاز مراحل انتخاب مشاور برای انجام مطالعات در خصوص مرمت و بازسازی خانه تاریخی فروغ فرخزاد گفت: با وجود اینکه متولی اصلی حفاظت از خانه های تاریخی میراث فرهنگی است اما این مساله باعث نشده تا شهرداری تهران نسبت به این عناصر هویت بخش و آثار تاریخی ماندگار بی‌تفاوت عبور کند.
 

او با بیان اینکه  حفاظت و حراست از این مجموعه‌های فرهنگی و بناهای هویت بخش وظیفه ما است، افزود: یکی از رسالت‌های جدی شرکت توسعه در طول دوره فعالیت خود بحث مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی و فرهنگی بوده است و می‌توان به مرمت و بازسازی خانه‌های سیمین و جلال، اخوان ثالث، استاد معین، شهید مطهری، شهید بهشتی، استاد شریعتی، عزت الله انتظامی و  همچنین باغ موزه‌های هنر، دفاع مقدس و قصر و... اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی شهردار پایتخت، بحث هویت شهری و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی شهر تهران است. در انتهای سال ۱۴۰۰ تلاش شد تا خانه‌هایی که در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته اما تا کنون مرمت و بازسازی نشده‌اند، مورد بررسی قرار بگیرند. در این راستا خانه فروغ فرخزاد و عمارت وثوق الدوله یا سلیمانیه در دستور کار قرار گرفت.
 
مویدی در رابطه با وضعیت خانه فروغ فرخزاد یادآور شد: خانه فروغ فرخزاد در سال ۱۳۹۱  به عنوان یک اثر ملی در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در مهرماه ۱۴۰۰ مورد تملک شهرداری تهران قرار گرفت. بر این اساس تفاهمنامه‌ای با شهرداری منطقه ۱۱ منعقد و فروردین ماه امسال نیز کار انتقال این خانه به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به طور کامل انجام شد. مقرر شده است  با فوریت موضوع مرمت و بازسازی این بنای تاریخی در دستور کار قرار گیرد. برای انجام این کار در ابتدا لازم است تا  از یک مشاور واجد صلاحیت استفاده شود تا  بتواند نسبت به کارشناسی ملک اقدام کند.

او در گفتگو با خبرگزاری شهر افزود: ما در نظر داریم تا با کمترین مداخله و دخل و تصرف در ملک، بتوانیم آن را بازسازی و به بهره برداری برسانیم. اکنون در مرحله بررسی رزومه شرکت‌های مشاور هستیم تا بعد از انتخاب شرکت مشاور زمینه کار کارشناسی ایجاد شود. بر اساس نظر کارشناسی که در اختیار شرکت توسعه قرار می‌گیرد، اقدام به انتخاب پیمانکار واجد شرایط خواهیم کرد.


کد مطلب: 336578

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336578/آخرین-جزئیات-مرمت-خانه-فروغ-فرخزاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir