به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۳۳۶۵۹۸

تصمیم شانگهای برای کاهش قرنطینه کرونایی

تصمیم شانگهای برای کاهش قرنطینه کرونایی
گروه جامعه: معاون شهردار شهر شانگهای چین گفته است که مشاغلی مانند مراکز خرید و آرایشگاه‌ها به تدریج از فردا (دوشنبه) بازگشایی خواهند شد.به گزارش ایسنا، وی با این حال جزئیاتی در مورد سرعت یا میزان این بازگشایی‌ها ارائه نکرده است.
 
شهر شانگهای از بیش از شش هفته پیش و در پی شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد و مقامات رسمی در تلاش هستند تا به این شیوه، شیوع کووید ۱۹ را ریشه کن کنند.این محدودیت‌ها برای بسیاری از ساکنان یکی از مهم‌ترین مراکز مالی جهان، مشکلات اقتصادی و نارضایتی از استراتژی "کووید صفر" را به همراه داشته است.

در عین حال "تدروس آدهانوم"، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز چند روز پیش در سخنان خود خاطر نشان کرد: وقتی درباره رویکرد "کووید صفر" صحبت می‌کنیم با توجه به رفتار فعلی ویروس و آنچه در آینده پیش‌بینی می‌کنیم، تصور نمی‌شود که این رویکرد، پایدار باشد. به ویژه زمانیکه دانش و شناخت خوبی از ویروس داریم و ابزارهای خوبی برای مقابله با آن در دسترس است، انتقال به استراتژی دیگر بسیار مهم خواهد بود.

با این وجود گزارش‌ها از شانگهای حاکیست که موارد تایید شده از ابتلا، به طور قابل توجهی نسبت به دوره اوج شیوع بیماری کاهش یافته و اخیرا به ساکنان برخی از محله‌های شهر شانگهای اجازه تردد و فعالیت بیشتری داده شده است.بنابر گزارش رویترز، این درحالیست که پکن همچنان با مواردی از شیوع این ویروس دست به گریبان است و محدودیت‌هایی نیز برای این شهر اعمال شده است.
برچسب ها: شانگهای کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها