به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۳۳۶۶۰۵

درخواست تشکیل ناتوی جهانی

درخواست تشکیل ناتوی جهانی
گروه بین الملل: وزیر خارجه انگلیس خواهان ایجاد "پیمان ناتو جهانی" شد که اجازه پیگیری رخدادها در مناطق اقیانوس آرام و اقیانوس هند را بدهد.
 لیز تراس،  گفت، امنیت در اروپا در صورت عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف نظامی تقویت خواهد شد. سیاست درهای باز ناتو ضروری است و اگر این دو کشور تصمیم به پیوستن به این ائتلاف بگیرند، مشخص است که امنیت اروپا و ائتلاف تقویت می‌شود.
وی همچنین افزود: در نشست غیر رسمی وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو توافق شد که آنها باید به حمایت از اوکراین بپردازند تا این کشور بتواند روسیه را از خاک خود بیرون کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باید با شکستی پایدار در اوکراین مواجه شود، روسیه باید مهار شود و چنین تجاوزی هرگز نباید تکرار شود.
این دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: امنیت اوکراین باید از آنجا ناشی شود که بتواند از خود دفاع کند. متحدان باید از اوکراین برای دستیابی به تجهیزات استاندارد ناتو حمایت کنند و هرچه سریعتر توپخانه، آموزش و تخصص مورد نیاز را برای اوکراین فراهم کنند.تراس تاکید کرد: مهم است که بر پیمان ناتوی جهانی تمرکز کنیم چراکه هنگام حفاظت از امنیت یورو- آتلانتیک به توجه همزمان به امنیت در منطقه اقیانوس‌های آرام و هند نیاز داریم.وی ادامه داد: با اوکراینی‌ها و لهستانی‌ها و دیگر طرف‌ها برای تضمین این امر تلاش می‌کنیم تا اوکراین سلاحی در اختیار داشته باشد که با استانداردهای ناتو همخوانی دارد.
تراس حمایت قاطعانه خود برای پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان ناتو را اعلام کرد.

 
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها