کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاخص کل بورس ۱۰ هزار واحد رشد کرد

26 ارديبهشت 1401 ساعت 13:55


گروه اقتصادی: در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پس از رشد ۱۰هزار و ۸۱۸واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش یک درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۸۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.حقوقی‌ها امروز ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «آسیاتک»، «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «خودرو»، «خساپا» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای «فجهان»، «فزر»، «توسن»، «تجلی»، «گدنا»، «کرمان» و «وکبهمن» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هفت هزار و ۴۲۰میلیارد تومان رسید.
 

 
همچنین در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۴۲۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۴درصد یعنی ۶هزار و ۲۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «سرمایه گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.سه نماد «فملی»، «فولاد» و «مدیریت» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «بپاس»، «شستا» و «شتران» معطوف بود.
مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران معادل ۴۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بیمه پاسارگاد با برتری ۲۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۷۰میلیارد تومان بود.


کد مطلب: 336782

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336782/شاخص-کل-بورس-۱۰-هزار-واحد-رشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir