کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از واقعیت مجازی برای کنترل خشم!

26 ارديبهشت 1401 ساعت 14:04


گروه علمی: پژوهشگران کره جنوبی در بررسی جدیدی، واقعیت مجازی را برای کنترل خشم به کار گرفتند.به گزارش ایسنا، واقعیت مجازی ممکن است یک راهبرد موثر برای کنترل خشم در افراد پرخاشگر باشد.پژوهش جدیدی که در "دانشگاه یانسه"(Yonsei University) کره جنوبی انجام شده است، نشان می‌دهد که یک برنامه آموزشی کنترل خشم در واقعیت مجازی می‌تواند سطح خشم تحریک‌ شده را کاهش دهد.
 

"جائه جین کیم"(Jae-Jin Kim)، پژوهشگر دانشگاه یانسه و همکارانش، ۶۰ شرکت‌ کننده مرد جوان را به دو گروه پرخاشگری زیاد و پرخاشگری کم تقسیم کردند. سپس، آنها را در معرض آموزش مواجهه با خشم و آموزش ذهن مبتنی بر واقعیت مجازی قرار دادند.آموزش مواجهه با خشم شامل محیط‌های مجازی بود که برای برانگیختن خشم و همچنین راهنمایی تصویری آواتار برای تسهیل کنترل خشم طراحی شده بودند. در برنامه آموزش ذهن، شرکت‌کننده با تنفس هدایت‌شده مبتنی بر آگاهی ذهن و آرامش سر و کار داشت.

پژوهشگران نتیجه گرفتند که در آموزش مواجهه با خشم، بیان مدیریت‌شده، سطح خشم را در هر دو گروه پرخاشگری زیاد و پرخاشگری کم کاهش می‌دهد. در آموزش ذهن، مدیتیشن توانست سطح راحتی را در هر دو گروه افزایش دهد."برندا ویدرهولد"(Brenda Wiederhold)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که واقعیت مجازی، فناوری سودمندی برای آموزش، بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها است. این پژوهش با نشان دادن ارزش آموزش واقعیت مجازی، حتی زمانی که برای یک مداخله کوتاه استفاده می‌شود، این ایده را تایید می‌کند.
این پژوهش، در مجله "Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking" به چاپ رسید.


کد مطلب: 336785

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336785/استفاده-واقعیت-مجازی-کنترل-خشم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir