به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۳۶۷۹۲

بازگشایی تدریجی مشاغل در شانگهای چین

بازگشایی تدریجی مشاغل در شانگهای چین
گروه اقتصادی: شانگهای آسیب‌دیده از کووید از بازگشایی تدریجی مشاغل خبر می‌دهد.به گزارش ایسنا، شهر شانگهای چین، بازگشایی تدریجی مشاغل را از دوشنبه (۱۶ می) اعلام کرد، اگر چه هنوز مشخص نیست که میلیون‌ها نفری که هنوز در پایتخت اقتصادی چین محصور هستند، بالاخره اجازه خروج از خانه‌های خود را خواهند داشت.
 
چین در مواجهه با بدترین شیوع کووید-۱۹ از ابتدای همه‌گیری در اوایل آوریل، این شهر ۲۵ میلیونی را تحت محدودیت‌های شدید قرار داد.راهبردهای سخت برای ریشه‌کنی بیماری به هر قیمتی، زنجیره‌های تامین را ویران کرده، کسب‌وکارهای کوچک را درهم شکسته و اهداف اقتصادی کشور را به خطر انداخته است.

چن تانگ، معاون شهردار شانگهای روز یکشنبه از بازگشایی مشاغل به تدریج از ۱۶ می خبر داد. با این حال مشخص نکرد که آیا منظور او از سرگیری تدریجی فعالیت در شهر است یا مشروط به معیارهای بهداشتی خاصی است.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق راهبرد صفر کووید چین، هرگونه برداشته‌شدن محدودیت‌ها به طور کلی مشروط به عدم مشاهده مورد مثبت جدید به مدت سه روز، خارج از مراکز قرنطینه است. مقامات شانگهای تا اواسط ماه می به این هدف دست یافتند.

به نظر می‌رسد که موارد ابتلاء رو به کاهش است و ۱۳۶۹ مورد جدید در روز یکشنبه در شانگهای گزارش شده است که از بیش از ۲۵ هزار مورد در پایان آوریل، کاهش یافته است. در برخی مناطق شهر، محدودیت‌ها در روزهای اخیر تشدید شده است. البته ساکنان پکن نگران هستند که پس از ثبت بیش از هزار مورد از پایان ماه آوریل، با قرنطینه مشابهی روبرو شوند.
به غیر از چند محله که
محدودیت برای آنها اعمال شده است، اکثریت قریب به اتفاق ۲۲ میلیون نفر جمعیت پکن هنوز هم می‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند اما بسیاری از مکان‌های عمومی تعطیل شده‌اند و ساکنان مجبورند از خانه کار کنند، به‌ویژه در منطقه پرجمعیت چائویانگ، جایی که بسیاری از شرکت‌های چندملیتی در آن مستقر هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها