به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۳۳۶۷۹۹

موج گرمای شدید در شمال هند

موج گرمای شدید در شمال هند
گروه جامعه: این روزها موج گرمای شدید شمال هند را فرا گرفته و دمای هوا در بخش‌هایی از دهلی، پایتخت این کشور به رکورد ۴۹.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.به گزارش ایسنا، کارشناسان می گویند که این پنجمین موج گرما از ماه مارس در پایتخت هند است.
 
مقامات بسیاری از مناطق این کشور از مردم خواسته اند تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند زیرا گرمای هوا همچنان تداوم خواهد داشت. آنان هشدار دادند که گرما می تواند باعث بروز مشکلات جسمی در اقشار آسیب پذیر از جمله نوزادان، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن شود.اداره هواشناسی هند اعلام کرد که ایالت های هیماچال پرادش، هاریانا، اوتاراکند، پنجاب و بیهار به طور ویژه شاهد افزایش دما طی  چند روز گذشته بوده اند. همچنین احتمال کاهش دو تا چهار درجه سانتیگرادی دما در برخی مناطق وجود دارد اما ممکن است نتوان از گرمای شدید در امان ماند.

موج گرمای شدید در تابستان سال جاری زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنان شمال هند را تحت تاثیر قرار داده است. اوایل ماه جاری، نخست وزیر هند از مقامات ایالتی خواست تا با اتخاذ تصمیماتی تاثیر گرمای شدید را تسهیل کنند.
به گزارش بکه خبری بی بی سی، در حالیکه موج گرما در هند به ویژه در ماه های مه و ژوئن رایج است، امسال فصل تابستان زودتر آغاز شد و دمای بالا از ماه مارس و زمانی که اولین موج گرما فرا رسید به ثبت رسید.
 
برچسب ها: موج گرما هند
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها