به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۳۶۸۳۴

آغازبرداشت توت فرنگی در مزارع استان کردستان

آغازبرداشت توت فرنگی در مزارع استان کردستان
گروه جامعه:برداشت توت فرنگی در استان کردستان به عنوان قطب اصلی تولید این محصول آغاز و این روند تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.استان کردستان با تولید بیش از ۸۰ درصد از توت فرنگی کشور، قطب اصلی تولید این محصول به شمار می رود و درآمد اصلی کشاورزان شهرستان های کامیاران، مریوان، سروآباد و سنندج از تولید این محصول به دست می آید.

مدیرباغات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز فصل برداشت توت فرنگی در این استان، بیان کرد: کردستان در زمینه تولید توت‌فرنگی مقام اول کشور را داراست.زاهدی حاجی میرزایی به سهم تولید و برداشت توت فرنگی از سوی کشاورزان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع ۱۳ هزار خانوار و ۱۷ هزار بهره‌بردار در کشت و کار این محصول فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه توت‌فرنگی از محصولات فسادپذیر محسوب می‌شود، تصریح کرد: این محصول پس از برداشت نیازمند عرضه به بازار مصرف است و در این راستا نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل ماشین‌آلات مجهز به یخچال و سرعت‌بخشی در زمینه عرضه بموقع این محصول به بازار مصرف است.مدیر باغات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۶۵ هزار تن توت‌فرنگی در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان تولید و برداشت شود.

کردستان یکی از استان‌های مستعد کشور در بخش کشاورزی است، این استان در تولید بسیاری محصولات کشاورزی جزو ۱۰ رتبه اول کشور است.بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی، کردستان رتبه اول توت فرنگی کشور، رتبه دوم تولید میوه در باغ های دیم، رتبه سوم تولید نخود، رتبه چهارم گندم، رتبه پنجم سیب زمینی و رتبه ششم تولید آفتابگردان را حایز است.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کردستان بخش زیادی از توت فرنگی تولید این استان به صورت تازه خوری در بازار استانهای مختلف کشور از جمله تهران به فروش می رود.توسعه صنایع تبدیلی در راستای بهره مندی از ظرفیت های تولید توت فرنگی در استان کردستان یکی از انتظارات جدی کشاورزان این استان است که متاسفانه تاکنون این انتظار و مطالبه جدی به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها