به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۳۳۶۸۳۵

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
گروه اقتصادی: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌‌کنندگان، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را به دستور وزارت صمت طراحی کرده است. از فردا، سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، استفاده از این سامانه کلید می‌خورد. خودروسازان و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق این سامانه واحد به مشتریان عرضه کنند. در بخش معرفی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مزایای اصلی این سامانه، توزیع عادلانه، شفافیت عملکرد، جلوگیری از تولید خودروهای ناقص و تعدد انتخاب برای متقاضی در خصوص نوع محصول و بخشنامه‌های فروش، اعلام شده است.اکنون در این سامانه، لینک ثبت‌نام در طرح‌های شش شرکت شامل ایران‌خودرو، سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو، بهمن موتور و آرین پارس موتور درج شده است.

موعد و شرایط ثبت‌نام
در صفحه نخست این سامانه آماده است: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ راس ساعت ۹ صبح آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. کاربران سامانه می‌توانند از تاریخ مذکور اقدام به انتخاب محصول کنند. تقدم و تأخر در زمان ثبت‌نام تاثیری در شانس برنده شدن کاربران در قرعه‌کشی نخواهد داشت.اکنون در این بخش نام،مشخصات و لینک ثبت‌نام چندین محصول آماده است. از جمله: تیگو ۷ (مدیران خودرو)، پژو ۲۰۶ (ایران خودرو)، جک S5 (کرمان موتور)، لاماری ایما (آرین پارس موتور)، کوئیک (سایپا) و دیگنیتی (بهمن موتور).

محدودیت‌های ارائه شده در این نوبت از فروش
-انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
-کد ملی (هر کدملی یک محصول)
-سن (بالای ۱۸ سال)-برای کلیه طرح‌های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک است.
تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت.-در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل محصول ثبت‌نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می‌گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل محصول متوجه خودروساز نخواهد بود.
-دارا بودن گواهینامه رانندگی
-عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
-صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
-غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
-درصورت ثبت‌نام و برنده شدن در قرعه‌کشی و عدم واریز وجه تا دو دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کند.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بازار خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها