به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۳۳۶۸۵۵

راهکاری برای جلوگیری از عود کردن سرطان مثانه

راهکاری برای جلوگیری از عود کردن سرطان مثانه
گروه علمی:پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی، تاثیر ایمنی‌درمانی پس از جراحی را در کاهش دادن خطر عود سرطان مثانه نشان داده‌اند.بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که ایمنی‌درمانی پس از جراحی، خطر عود کردن سرطان را در بیماران مبتلا به سرطان مثانه یا سایر نقاط مجرای ادراری کاهش می‌دهد.
 
نتایج این پژوهش، از ایمنی‌درمانی با کمک داروی موسوم به "نیوالیومب" (Nivolumab) به عنوان یک درمان کمکی پس از جراحی و یک مراقبت استاندارد برای بیماران مبتلا به یک سرطان مهاجم عضلانی موسوم به "کارسینوم اوروتلیال" (urothelial carcinoma) حمایت می‌کند. حدود ۷۰۰ بیمار در مرحله سوم از یک آزمایش تصادفی دوسوکور به نام "چک میت ۲۷۴" (CheckMate ۲۷۴) شرکت کردند. نیمی از آن‌ها نیوالیومب و نیمی دیگر دارونما را پس از انجام دادن عمل جراحی دریافت کردند.

"متیو گالسکی" (Matthew Galsky)، مدیر بخش انکولوژی پزشکی ادراری-تناسلی در "مرکز سرطان تیش" (TCI) مانت ساینای و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: داده‌های حاصل از یک پیگیری بلندمدت، برای نخستین بار نشان می‌دهند که ایمنی‌درمانی پس از جراحی برای درمان سرطان مثانه و سایر سرطان‌های اوروتلیال می‌تواند خطر عود کردن سرطان را کاهش دهد. سالانه تقریبا ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان بر اثر سرطان مجرای ادراری، جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین، پیشرفت‌هایی مانند ایمنی‌درمانی می‌توانند امید را به ارمغان آورند.

جراحی، استاندارد مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان مجاری ادراری است که سرطان آن‌ها وارد عضلات یا غدد لنفاوی اطراف شده است. با وجود این، بیماری تقریبا نیمی از این افراد بعدا با متاستاز سرطان عود می‌کند. برای این بیماران، هیچ اتفاق نظری در مورد درمان‌های بعد از جراحی که ممکن است خطر عود کردن سرطان را کاهش دهند، به دست نیامده است. به همین دلیل است که نتایج این پژوهش مهم هستند.در آزمایش چک میت ۲۷۴، با حداقل ۱۱ ماه پیگیری، عود کردن سرطان در بیمارانی که نیوالیومب را دریافت کرده بودند، تقریبا ۳۰ درصد کمتر از افرادی بود که دارونما دریافت کرده بودند.
برچسب ها: ایمنی بدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها