کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلایل قهرمانی استقلال از زبان مدرس AFC

فارس , 27 ارديبهشت 1401 ساعت 9:52


گروه ورزشی:مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: اولین چیزی که برای قهرمانی یک تیم در تورنمنت نیاز است کادر مربیگری است که علم و دانش روز داشته باشد. مسعود اقبالی در مورد قهرمانی زودهنگام استقلال در لیگ برتر بیست و یکم اظهار داشت: اولین چیزی که برای قهرمانی در یک تورنمنت برای قهرمانی نیاز است کادر مربیگری است که علم و دانش روز داشته باشد. بعد از آن بازیکنانی در پست‌های مختلف که بتوانند تفکر سرمربی را در میدان پیدا کنند و در نهایت به این باور برسند که می‌توانند قهرمان شوند. استقلال در ۲۷ هفته بازنده نشده و به تدریج در طول لیگ احساس قهرمانی در بازیکنان شکل گرفت. 

 
وی افزود: در وضعیت مدیریت باشگاه نیز حرکتی سینوسی دیده شد و مشکلات مالی و تشکیلاتی و تعویض مدیریتی پیش می‌آمد اما در نهایت در طول مسابقات، استقلال هویت خود را به دست آورد و به قهرمانی لیگ رسید که باید این قهرمانی را به این تیم و هوادارانش تبریک بگویم.این کارشناس فوتبال در مورد اینکه نقش گابریل پین مربی ایتالیایی در قهرمانی استقلال چقدر است، عنوان کرد: من در جریان تمرینات تیم نبوده‌ام اما قطعا مربی که سال ها تجربه دارد و و در ایتالیا مربیگری کرده و شناخت عمیقی نسبت به مسایل فنی دارد می تواند نقش مهمی در کادرفنی داشته باشد و در مسایل فنی می‌تواند به سرمربی جوانی مثل فرهاد مجیدی کمک کند.

 
اقبالی در مورد کنترل حاشیه‌های استقلال اظهار داشت: با آمدن آقای آجورلو باشگاه به آرامش بیشتری رسید. او با تجربیاتی که از مدیریت‌های گذشته خود در سطح فوتبال کشور داشت توانست به فرهاد مجیدی کمک کند و کادر فنی استقلال آرامش ذهنی پیدا کرد و تمام تمرکزش روی مسایل فنی رفت.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه در لیگ برتر ما تیم‌هایی که خوب دفاع می‌کنند شانس زیادی برای قهرمانی دارند اظهار داشت: قطعا تیم‌هایی که کمتر گل می‌خورند و خط دفاعشان مستحکم است به موفقیت می‌رسند. این مساله را در لیگ برتر خودمان شاهدیم اما یک نکته جالب‌تر در لیگ برتر کشورمان این است که تیم‌ها در طول مسابقات لیگ به آمادگی کامل می‌رسند و شاهد بازی‌های زیبایی از سوی تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، مس رفسنجان، گل‌گهر و .... هستیم. شاید یکی از دلایل این مساله آن باشد که تیم‌های ما در زمینه آمادگی جسمانی، علوم بدنسازی پیشرفته و اجرای تاکتیک‌های پیچیده و حتی ساده تسلط کافی را ندارند اما به مرور که از مسابقات می‌گذرد بازیکنان تیم‌ها به شناخت و درک متقابلی از همدیگر می‌رسند و به تدریج بازی‌های زیبا و جذابی را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: اکنون در هفته بیست و هفتم لیگ برتر شاهدیم که تیم‌ها بازی‌های سرعتی خوبی به نمایش می‌گذارند و بازیکنان آزادی عمل بیشتری پیدا کرده‌اند. تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل گهر و مس رفسنجان اکنون فوتبال تاکتیکی خوبی را به نمایش می‌گذارند و حتی فوتبالی فراتر از آسیا را از خود نشان می‌دهند و به آمادگی مطلوب رسیده‌اند. در واقع تیم‌های ما به تدریج به اوج آمادگی خود می‌رسند.

اقبالی در مورد اینکه چه باید کنیم که تیم‌های ما از ابتدای فصل چنین آمادگی خوبی داشته باشند، گفت: تیم‌ها در برنامه پیش فصل باید به مرز آمادگی 70 درصدی برسند اما اکثر تیم‌های ما چنین کاری نمی‌کنند. بازیکنان دو ماه استراحت می‌کنند و در تمرینات پیش فصل تیم‌ها به 70 درصد آمادگی نمی‌رسند و در نهایت در جریان مسابقات لیگ برتر آماده می‌شوند و روز به روز بهتر می‌شوند و در نهایت در پایان لیگ شاهدیم که تیم‌هایمان فوتبال زیبا و چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارند.


کد مطلب: 336890

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336890/دلایل-قهرمانی-استقلال-زبان-مدرس-afc

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir