کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه ریاضی بخوانیم که یادگیری بهتری به دست آوریم؟

27 ارديبهشت 1401 ساعت 10:22

گروه دانش: پروتکل خواندن مجموعه‌‌ای از راهبردهایی است که خواننده باید برای بهره‌مندی کامل از خواندن متن از آن‌ها استفاده کند.


 مجموعه راهبردهای شعر با داستان متفاوت است و راهبردهای خواندن داستان با مقالات علمی متفاوت است. کتاب کمک درسی ریاضی باید به روش ویژه‌‌ای مطالعه شود و رعایت مواردی در هنگام خواندن ضروری است. خرید کتاب کمک درسی ریاضی نیز می‌تواند به شما در پیشرفت بیشتر کمک کند.
یک پروتکل خواندن ویژه برای ریاضیات وجود دارد. همانطور که خواندن ادبیات را یاد می‌گیریم، باید ریاضی بخوانیم. دانش‌آموزان باید پروتکل خواندن را برای ریاضی مطالعه کنند، همانطور که قوانین خواندن یک رمان یا شعر را  یاد می‌گیرند موسیقی و نقاشی را بفهمند. برخی از اشتباهات رایج مردم در هنگام خواندن ریاضی چیست؟ چگونه این خطاها را اصلاح کنیم؟

نمای کلی را از دست ندهید
تصور نکنید که درک هر جمله به صورت مجزا به شما امکان می‌دهد کل محتوا را درک کنید. این مانند تلاش برای دیدن یک پرتره است که در هر اینچ مربع از نقاشی خالی به نظر می‌رسد. جزئیات، بافت و رنگ را خواهید دید، اما پرتره را کاملاً از دست خواهید داد. مقاله‌‌ای در مورد ریاضیات داستانی را بیان می‌کند. قبل از پرداختن به جزئیات، سعی کنید داستان را درک کنید. بعداً وقتی چارچوبی از تفاهم ایجاد کردید، می‌توانید نگاه دقیق‌تری بیندازید. این کار را به همان روشی انجام دهید که یک کتاب تخیلی را تصحیح می‌کنید.



یک خواننده منفعل نباشید
نمونه‌های الگو را کاوش کنید. موقعیت‌های خاص را امتحان کنید. یک مقاله ریاضی معمولاً فقط بخش کوچکی از یک مطلب طولانی را بیان می‌کند. قاعدتاً نویسنده ماه‌ها در تاریکی سرگردان است و سعی می‌کند چیز جدیدی را کشف کند و در نهایت کشف خود را در مقاله‌‌ای تنظیم می‌کند که در آن تمام خطاها (و علل آن‌ها) را پنهان می‌کند و ایده کامل را در آن ارائه می‌کند. برای درک واقعی ایده و بازآفرینی آنچه نویسنده پنهان کرده است، بین سطرها بخوانید.
ریاضیدانان بسیار خاص هستند، اما بسیاری پشت این اکراه پنهان می‌شوند. خواننده باید شرکت کند. در هر مرحله، او باید در مورد وضوح ایده ارائه شده تصمیم بگیرد.
اگر برای چنین مشارکتی تلاش خیلی کمی انجام دهید، مانند خواندن یک کتاب بدون تمرکز توجه است. نیم ساعت بعد ناگهان متوجه می‌شوید که فقط ورق می‌زدید و به فکر خودتان بودید و چیزی را که خواندید به خاطر نمی‌آورید.

زیاد تند نخوانید
خواندن خیلی سریع ریاضی خسته کننده است. نیم ساعت تمرکز روی یک کتاب تخیلی به خواننده عادی این امکان را می‌دهد که بسته به کتاب و تجربه خواندن، بین ۲۰ تا ۶۰ صفحه را با درک کامل متن بخواند. همان نیم ساعت روی یک مقاله ریاضی، بسته به تجربه مقاله و خواندن ریاضی، ۰-۱۰ سطر می‌دهد. هیچ جایگزینی برای کار و زمان وجود ندارد. با تمرین می‌توانید سرعت خواندن ریاضی خود را افزایش دهید، اما مراقب باشید.
 مانند هر مهارت دیگری، تلاش برای انجام کارهای خیلی سریع می‌تواند شما را به عقب براند و انگیزه شما را از بین ببرد. تصور کنید اگر دو سال است که آن را انجام نداده‌‌اید، یک ساعت فعالیت بدنی شدید انجام می‌دهید. شما می‌توانید مرحله اول را طی کنید، اما بعید است که ادامه دهید.

صاحب ایده باشید
بهترین راه برای درک آنچه می‌خوانید، داشتن ایده است. به این معنی است که ایده را به ریشه‌های آن برگردانید و خودتان آن را دوباره کشف کنید. ریاضیدانان اغلب می‌گویند که برای فهمیدن چیزی ابتدا باید آن را بخوانید، سپس با کلمات خود یادداشت کنید، سپس به دیگران آموزش دهید. هر کس جعبه ابزار متفاوتی دارد و سطح متفاوتی از کاوش در ایده‌های پیچیده دارد. شما باید این ایده را با دیدگاه و تجربه خود تطبیق دهید.
یک کتاب کمک درسی ریاضی که به خوبی نوشته شده باشد، کلمه را فقط در یک معنا با دقت به کار می‌برد، مثلاً بین ترکیب و جایگشت (یا ترتیب) تمایز قائل می‌شود. یک تعریف ریاضی واضح ممکن است به این معنا باشد که «سگ دیوانه زرد» و «سگ زرد دیوانه» ترتیب کلمات متفاوتی هستند، اما ترکیب یکسانی هستند. خواننده باید درک کند که قدر مطلق یک مقدار دلخواه نیست که اتفاقاً مطلق باشد و تابع هیچ ربطی به هیچ چیز کاربردی ندارد.
فردی که با واژگان ریاضی آشنا نیست ممکن است آن را به اشتباه درک کند و با ناامیدی مواجه شود. این به این سوال می‌افزاید که یک «کار خسته کننده» برای یک شخص می‌تواند برای دیگری مشکل دلهره آور باشد. بنابراین نویسنده باید مخاطب خود را به درستی ارزیابی کند.

خود را بشناسید
کتاب کمک درسی ریاضی در هر نوع که باشد برای خوانندگان با سطح خاص اطلاعاتی نوشته می‌شود. مطمئن شوید که چنین خواننده‌‌ای هستید یا مایلید هر کاری که لازم است برای پیوستن به آن‌ها انجام دهید.
فرض بر این است که خواننده یا یک خواننده شعر با تجربه باشد یا کسی که مایل به کسب چنین تجربه‌‌ای است. نویسنده فرض می‌کند که خوانندگان اشارات اینجا را می‌دانند یا درک می‌کنند. خود را در ابتدا بشناسید و سعی کنید بهتر و بهتر شوید.

خرید کتاب کمک درسی
کتاب کمک درسی ریاضی و کتاب درسی اصلی باید به صورت ویژه مطالعه شوند. از آن جایی که این درس در بسیاری از موارد جزو دروس تخصصی کنکوری‌ها محسوب می‌شود، مراجعه به کتاب کمک درسی ریاضی برای بالا بردن سطح خود لازم است.
راحت‌ترین روش خرید این کتاب‌ها، روش اینترنتی است. با خرید این کتاب‌ها از بانک کتاب می‌توان در دوران کنکور در وقت خود صرفه جویی کرد. بهتر است قبل از انتخاب این کتاب کمک درسی به سطح توانایی خود در بحث آموزشی و تست زنی توجه داشته باشید. در صورت نیاز مشورت با افراد متخصص نیز می‌تواند عالی باشد.

نتیجه گیری
ریاضی از دروسی است که درصد بالایی از دانش آموزان آن را جزو دروس سخت می‌دانند. درواقع اگر خوب تامل کنیم سمت چپ مغز ما به طور مساوی با بخش‌های دیگر برای وظیفه خاص یادگیری ریاضی اختصاص یافته است. کتاب کمک درسی ریاضی عاملی است که می‌تواند در افزایش سطح دانش آموزان و فعال سازی نیمه چپ مغز آن‌ها بسیار تاثیر گذار باشد.
علاوه بر این باید به موارد که به ما یاد می‌دهد ریاضی را چگونه بخوانیم توجه کنیم. کتاب کمک درسی ریاضی را می‌توان از فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی سفارش داد.
 


کد مطلب: 336903

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336903/چگونه-ریاضی-بخوانیم-یادگیری-بهتری-دست-آوریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir