به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۳۶۹۱۳

ادامه گردوخاک و وزش باد شدید در این ۷ استان

ادامه گردوخاک و وزش باد شدید در این ۷ استان
گروه جامعه: رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت گرد و غبارِ پیش‌آمده در کشور و مدت‌زمان تداوم آن توضیح داد.صادق ضیائیان گفت: از امروز سه‌شنبه تا جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید تداوم دارد.
به گفته رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی، در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل از اواخر وقت سه‌شنبه تا پنجشنبه، وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
امروز در مناطق غربی، مرکزی و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را شاهد بودیم و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده است ، سه‌شنبه مناطقی از نیمه‌غربی کشور و مرکز کشور، آسمانی غبارآلود دارند.وظیفه، کارشناس هواشناسی هم گفت: توده گرد و غبار غرب کشور را در بر گرفته است و به تدریج به سمت مرکز کشور در حال گسترش است. پیش‌بینی می‌شود که سه‌شنبه (امروز) تهران را غبار فرا بگیرد و ظهر به بعد از غلظت گرد و غبار کاسته شود.
 
به گفته وظیفه از شدت گرد و غبار در تهران در ساعات پایانی سه‌شنبه به طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود.
همچنین در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش بادهای شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی شده که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.به دلیل شدت یافتن آلودگی هوا و نیز بروز گرد و غبار در کشور، مدارس و ادارات تعدادی از استان‌ها امروز (۲۷ اردیبهشت) تعطیل اعلام شدند. در تهران به جز بانک‌ها و سازمان بورس، همه ادارات تعطیل اعلام شدند و حتی نمایشگاه کتاب تهران که در روزهای پایانی خود قرار دارد، امروز تعطیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها