به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۳۶۹۴۶

چالش توخل: چلسی به فلسفه جدید نیاز دارد

چالش توخل: چلسی به فلسفه جدید نیاز دارد
گروه ورزشی: آبی‌ها در آستانه یک دوره مالکیت جدید هستند اما مسائل زیادی از جمله قرارداد بازیکنان، نقل و انتقالات و تاکتیک‌ها باید حل شود.به گزارش ایلنا، چلسی در این فصل 240 دقیقه در دو فینال جام حذفی و جام اتحادیه مقابل لیورپول بازی کرده است و تلاش فراوان و همچنین کیفیت مشخصی از خود نشان داده است.

با این حال، حقیقت وحشیانه باقی می ماند که تیم یورگن کلوپ دو بار در ضربات پنالتی در هر دو فینال جام حذفی و جام کارابائو پیروز شد.لیورپول در حال حاضر به هر آنچه که آبی ها از زمان انتخاب توماس توخل و پس از خرج کردن 320 میلیون پوند (392 میلیون دلار) در دو پنجره نقل و انتقالات تابستانی اخیر می خواستند، دست یافته است.

اگرچه آنها مدعی قهرمانی در جام باشگاه های جهان و سوپر جام شدند - که به دلیل قهرمانی در لیگ قهرمانان در فصل قبل به آن تورنمنت ها راه یافته بودند - اما این فصل از این فینال‌ها دور هستند.در ذهن توخل، شرایط عجیبی وجود دارد.

این باشگاه 63 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داده و باید با انبوهی از موارد مثبت کووید-19 و مصدومیت‌ها در کنار تحریم‌ها دست و پنجه نرم کند که باعث ایجاد حس عدم اطمینان در تیم اصلی شد.از دست دادن بن چیلول و ریس جیمز به دلیل مصدومیت بسیار سخت بود، اما مسائل بسیار عمیق‌تر می‌شوند و بهانه‌ها تا آنجا پیش می‌روند. مشکلات زیادی برای خود چلسی وجود دارد.

بخش بزرگی از خریدهای جدید ذکر شده در بالا مهاجمان بوده اند - از جمله روملو لوکاکو، کای هاورتز، حکیم زیاش و تیمو ورنر.هیچ یک از آنها به طور مداوم تحت تأثیر قرار نگرفته اند، لوکاکو با 15 گل بهترین گلزن این فصل، دقیقاً نیمی از آمار گلزن برتر لیورپول، محمد صلاح، و هنوز هم به میزان قابل توجهی کمتر از سادیو مانه و گزینه چرخشی قرمزها یعنی دیوگو جوتا، گلزنی کرده است.

ادن هازارد آخرین بازیکنی بود که بیش از 20 گل برای چلسی در یک فصل به ثمر رساند و این در آخرین بازی او در فصل 19-2018 به ثبت رسید. چلسی به خوبی لوکاکو را در ترکیب ادغام نکرده است. 15 لمس توپ از سوی او در ومبلی در روز شنبه نشانه این است که بدون تیمی که پیرامون او ساخته شده است، او نمی تواند در مسابقات بزرگ برای آبی ها حضور داشته باشد.

آنها در این فصل نتوانسته اند استحکام را با بازی هجومی روان به صورت منظم ترکیب کنند و این تا حدی به دلیل تمایل به پنهان کردن نقاط ضعفشان است. بازی با پنج بازیکن در خط دفاعی به دلیل عدم آمادگی جسمانی در ستون فقرات تیم است، به طوری که تیاگو سیلوا 37 ساله بهترین گزینه را برای این سیستم دارد و جورجینیو به دلیل عدم سرعت ریکاوری برای توقف ضدحملات، از مردان پشت سر خود کمک می خواهد.

سپس مسائل دیگری در مورد نقل و انتقالات و همینطور قراردادها وجود دارد.آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن تابستان امسال با انتقال رایگان چلسی را به ترتیب به رئال مادرید و بارسلونا ترک خواهند کرد.

در مورد بازیکن دانمارکی، این تصمیم پس از شکست مذاکرات بین باشگاه و این بازیکن گرفته شد. گفته می‌شود که کریستنسن از فینال جام حذفی کناره‌گیری کرده ، زیرا روابط در کمپ به اندازه پیوندهایی که به باشگاه اجازه می‌داد تا لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنند، قوی نیست.

در ابتدا احساس می‌شد که وضعیت رودیگر تحت تأثیر تحریم‌ها قرار خواهد گرفت که به چلسی اجازه تمدید قرارداد بازیکنان را نمی‌دهد اما او از آن زمان رکورد را ثابت کرد و اشاره کرد که وضعیت او شبیه کریستنسن است: «من نمی‌خواهم عمیقاً به مسائل وارد شوم. فرصتی وجود داشت اما مشکل تحریم ها نیست. شخصاً برای خودم این سومین بار است (یک فینال را باختم) بنابراین همیشه نمی‌توان گفت: بدشانس، بدشانس، بدشانس."

همچنین سوءمدیریت بازیکنان بزرگ شکست بزرگی است که توخل معتقد نیست در تابستان بتوان آن را حل کرد تا بتواند به لیورپول برسد. توخل گفت: «باید بگویم، شاید غیرممکن است. آنها [لیورپول] در هر پنجره نقل و انتقالاتی که دارند تیمشان را بهبود می‌بخشند. به نظر می‌رسد که ما بازیکنان کلیدی خود را از دست می دهیم. ما در حال از دست دادن هستیم، البته رودیگر را از دست می دهیم، آندریاس را از دست می دهیم. بنابراین این سخت است و ما در حال حاضر با آنها فاصله داریم."

و وقتی به بازیکنان فروخته شده نگاه می کنید، نقل و انتقالات خروجی همچنان یک مشکل است. تامی آبراهام، فیکایو توموری، مارک گوئهی، تینو لیورامنتو و کورت زوما می‌توانستند برای چلسی مفید باشند، اگر شرایط به گونه‌ای متفاوت پیش می‌رفت و در تابستان فروخته نمی‌شدند.

به احتمال زیاد استعدادهای جوانان بیشتری از آکادمی کوبهم بیرون می‌روند، زیرا در این فصل فرصت‌های کمی به آنها داده شد. با مالک جدید، تاد بوهلی که چند بازی اخیر را تماشا کرده است، آبی ها می دانند که در حال ورود به عصر جدیدی هستند. توخل پس از ملاقات با بوهلی برای ناهار هفته گذشته گفت: «او مقداری پول برای خرید باشگاه پرداخت، بنابراین فکر نمی‌کنم که او تمایلی به کنار گذاشتن جاه‌طلبی داشته باشد. این یک شگفتی بزرگ خواهد بود، بنابراین نه، من در این شک ندارم. ما نظر خود را با جزئیات بیشتری در هفته های آینده به اشتراک خواهیم گذاشت و مطمئنم که او به همان اندازه جاه طلب است که یک چلسی رقابتی برای بالاترین سطح بسازد."

عصر جدید رویکرد مشابهی را برای لیورپول به ارمغان خواهد آورد. حداقل مالکیت 10 ساله بوهلی بر باشگاه با این موضوع مشخص می‌شود که آیا عصر او می‌تواند در عصر مدرن مبتنی بر داده‌ها، علوم کامپیوتر و نوآوری‌های فنی این ابرباشگاه رقابت کند یا خیر.

چلسی در حال حاضر بهتر از برخی رقبا مانند منچستریونایتد، تاتنهام و آرسنال است و دوباره جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهد کرد اما آنها نسبت به منچسترسیتی و لیورپول بسیار دور هستند: فاصله تا بالای جدول نسبت به فاصله 19 امتیازی فصل گذشته به 22 امتیاز افزایش یافته است.

سزار آزپیلیکوئتا، کاپیتان باشگاه در پاسخ به سوال GOAL گفت: "ما دو جام داریم، سوپرجام و جام باشگاه های جهان که باید از آنها قدردانی کنیم. "البته وقتی به اینجا می‌رسی و دو فینال را می‌بازی، ناامید می‌شوی. اکنون دو بازی داریم تا سوم شویم. ما چلسی هستیم، باشگاهی که می‌خواهد همه چیز را به دست آورد. در هر فصل اینگونه عمل کرده‌ایم. این تغییر نخواهد کرد. به عنوان یک گروه، ما بیشتر می‌خواهیم. نمی دانم چه بگویم. امروز همه چیز را منفی می بینم."

دوران رومن آبراموویچ با برتری منچسترسیتی و لیورپول و رسیدن به سطحی که در حال حاضر چلسی نمی تواند به آن برسد، به پایان رسید. آبی‌ها نمی‌توانند با دو تیم برتر انگلیس همگام شوند و فقط می‌توانند امیدوار باشند که دیدگاه مالکیت تازه چیزی باشد که آنها را به سطح بعدی برساند.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها