به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۳۶۹۸۶
گزارش جوگو از آینده طارمی در پورتو

بهترین گلزن تاریخ ایران در اروپا کیست؟

گروه ورزشی: روزنامه اوجوگو پرتغال در شماره امروز خود نوشت که پیشنهادات جدیدی از تیم‌های اروپایی برای جذب طارمی از راه رسیده است.
بهترین گلزن تاریخ ایران در اروپا کیست؟
این خبری است که باعث شد تا روزنامه اوجوگو تیتر و عکس صفحه نخست خود را به آن اختصاص دهد. مسئله‌ای که باتوجه‌به عملکرد درخشان مهدی طارمی در این فصل قابل‌انتظار بود و باید دید چه سرنوشتی در انتظار اوست.
بازیکنی که پس از آن محرومیت عجیب‌وغریب در پرسپولیس، راهی الغرافه شد و در کنار وسلی اشنایدر برای این تیم قطری به میدان رفت تا اینکه پیشنهاد جذاب ریو آوه پرتغال از راه رسید و این بازیکن عازم فوتبال اروپا شد.
همان فصل نخست حضور در ریو آوه کافی بود تا استعدادیاب‌های پورتو دست روی این بازیکن گذاشته و طارمی را پس از ۲۱ گل در ۳۷ بازی، به شهر بندرنشین پورتو ببرند. استعداد بوشهری برای نشان‌دادن توانایی‌هایش در هفته نخست لیگ برتر پرتغال و در اولین دیدار رسمی خود برای پورتو، به ۳ دقیقه زمان نیاز داشت. جایی که به‌عنوان بازیکن جانشین در دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و یک خطای پنالتی برابر براگا گرفت.
پس از آن بازی، طارمی دقایق کوتاهی را به میدان رفت تا در نخستین دیداری که در ترکیب ثابت قرار گرفت، برابر پورتیموننزه گلزنی کرده و سپس جای خود را در ترکیب اصلی پورتو باز کرد. پس از ۲۳ گل و ۱۸ پاس گل در فصل قبل، طارمی امسال ۲۴ بار برای تیمش گل زد و ۱۷ مرتبه نیز پاس گل داد.

همین درخشش بی‌نظیر در تیم سرجیو کونسیسائو کافی بود تا آنتن استعدادیاب‌های اروپایی بیش‌ازپیش تیزتر شود و اکنون جدایی احتمالی طارمی از پورتو به نگرانی اصلی هواداران این تیم تبدیل شده است.
روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود با اعلام خبر علاقه تیم‌های اروپایی به مهاجم ملی‌پوش ایرانی، نوشت: چند باشگاه به مهدی طارمی علاقه‌مند هستند. بااین‌حال طارمی عجله‌ای برای جدایی ندارد و به باشگاه اجازه می‌دهد تا آینده‌اش را مشخص کند.

این روزنامه معروف پرتغالی به سراغ ماسیل نتو یکی از دوستان پرتغالی طارمی رفته و از قول او نوشته است: طارمی در اینجا راحت است. او بی‌میل نیست که در پورتو بماند. بااین‌حال تصمیم‌گیری برعهده مدیران باشگاه است.

برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران، شایعات شیرینی در فضای مجازی منتشر شده است. یکی از آنان، قرارگرفتن نام سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو در لیست ناصر الخلیفی مالک متمول PSG است. تصمیم مدیران پاریس برای برکناری پوچتینو قطعی است و گفته می‌شود درصورتی‌که کونسیسائو راهی پاریس شود، ممکن است که مهدی طارمی را نیز با خود به آنجا ببرد.
جدا از بحث آینده طارمی باید این نکته را اضافه کرد که این بازیکن توانسته است تاکنون ۶۸ گل در فوتبال اروپا برای دو تیم ریو آوه و پورتو به ثمر برساند. آماری که طارمی را بالاتر از وحید هاشمیانی قرار داد که طی دوران حضور در آلمان، ۵۳ بار برای تیم‌های بوخوم، هانوفر، هامبورگ و بایرن‌مونیخ گلزنی کرد. 
این ملی‌پوش ایرانی که می‌تواند یکی از امیدهای اصلی گلزنی تیم اسکوچیچ در جام جهانی باشد، اکنون بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران در اروپاست. همین درخشش فوق‌العاده مهاجم بوشهری باعث شده است تا باشگاه‌های مطرح اروپایی به دنبال جذب طارمی باشند. باید دید در تابستان پیش رو، چه سرنوشتی در انتظار این بازیکن خواهد بود.
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها