کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه از خطرات آلودگی هوا در امان بمانیم

27 ارديبهشت 1401 ساعت 13:46


گروه سلامت:تنفس هوای آلوده، ریه ها را در طولانی مدت دچار مشکل می کند. از همین رو، لازم است آن دسته از شهروندان ساکن در شهرهایی که بیشترین آلودگی هوا را دارند، نکات بهداشتی را رعایت کنند. زمانی که هوا آلوده است، سعی کنید که از فضاهای بسته استفاده کنید. به طور مثال سعی کنید از پاساژهای سرپوشیده استفاده کنید، به جای بیرون در باشگاه ورزش کنید و یا خودتان از دستگاه‌های داخل منزلی که دارید، استفاده کنید. در کل زمانی که در بیرون از منزل هستید را تا حد ممکن کاهش دهید.
 

حتی اگر پیش بینی هوا سبز است، باز هم تا جایی که می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید تا در اوقاتی که ترافیک سنگین است، در اتوبان یا مکان‌های شلوغ نباشید.تولید برق و دیگر منابع انرژی باعث آلودگی هوا می‌شود و شما از طریق کاهش استفاده از انرژی می‌توانید به افزایش کیفیت هوا کمک کنید. سعی کنید هم برق کم‌تری مصرف کنید و هم در پول خود صرفه جویی نمائید.

برای کاهش آلودگی هوا سعی کنید به جای استفاده از وسیله نقلیه از دوچرخه استفاده نمائید. به کلیه شهروندان توصیه می‌شود در آلودگی هوا تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نموده و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را حذف نمایند.گیاهان خانگی اکسیژن و رطوبت را به اندازه کافی در فضای داخل خانه ایجاد می‌کنند و باعث از بین بردن مواد آلوده کننده و مواد مضر می‌شوند.


کد مطلب: 336994

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336994/چگونه-خطرات-آلودگی-هوا-امان-بمانیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir