به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۳۷۰۰۶

سهام دولت در ۳۰۰ شرکت باید واگذار شود

سهام دولت در ۳۰۰ شرکت باید واگذار شود
گروه اقتصادی: رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران گفت: در این رویداد ۷۰۰ شرکتی که در طول ۲۰ سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و همچنین ۳۰۰ شرکت دولتی که سهام آن‌ها باید واگذار شوند مورد بررسی قرار می‌گیرند.به گزارش ایسنا، حسین قربانزاده در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار کرد: رویداد مذکور از ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار می‌شود و افراد باید برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند. در این رویداد بررسی می‌شود که آیا شرکت‌هایی که واگذار شده‌اند، بعد از واگذاری رو به رشد بوده‌اند یا خیر؟
 
وی ادامه داد: این اتفاق کمک می‌کند سیاست گذاران قوای مختلف که نیاز به برداشت واحد از موضوع دارند بتوانند به این برداشت برسند. برای نخستین مرتبه دولت در یک رویداد آنچه که واگذار کرده است را بررسی می‌کند.
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در حاشیه این رویداد ۹ پاویون برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این ۹ پاویون شامل نفت، نیرو، پتروشیمی، بانک و بیمه، کشاورزی، صنعت، صنایع معدنی، راه و شهرسازی و خدمات می‌شود. در این رویداد روسای قوا، مسئولان مرتبط با حوزه واگذاری در بخش دولتی و خصوصی، وزرای اقتصاد و دادگستری و نمایندگان مجلس حضور دارند. همچنین چند مقاله از کشورهای امریکا، برزیل، لهستان و… در این رویداد قرائت می‌شود و یک مقام از بانک جهانی نیز حضور دارد.

قربانزاده با بیان اینکه سهم دولت باید در ۳۰۰ شرکت واگذار شود، گفت: بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها مانند شرکت‌های آبفا بضاعت واگذاری ندارند اما در نخستین جلسه هیات واگذاری بعد از رویداد مورد بررسی قرار گرفته و از تجربیات رویداد استفاده می‌شود. در این شرکت‌ها برخی باید منحل، برخی در قالب مدیریت پیمان و برخی به صورت رد دیون باید واگذار شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها