کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در صورت حذف اکوادور؛

غیرمنتظره؛ تیم ملی ایتالیا در جام جهانی بازی می‌کند؟

27 ارديبهشت 1401 ساعت 17:25

گروه ورزشی: ممکن است تیم ملی ایتالیا جایگزین اکوادور در جام جهانی قطر 2022 بشود.


تیم ملی ایتالیا پس شکست باخت 1-0 مقابل مقدونیه شمالی در نیمه نهایی مرحله پلی‌آف در ماه مارچ، برای دومین بار متوالی از صعود به جام جهانی باز مانده و دوباره ناکامی بزرگی را تجربه کرد. اما فرانکو چیمنتی، رئیس فعلی فدراسیون گلف ایتالیا و یکی از اعضای سابق کمیته CONI، مدعی شد آتزوری هنوز شانس بازی در جام جهانی قطر در ماه نوامبر را در اختیار داشته و ممکن است جایگزین اکوادور در این تورنمنت شود.

هفته گذشته فیفا رسمی اعلام کرد که در حال بررسی ادعا مطرح شده توسط فدراسیون فوتبال شیلی مبنی بر جعل اسناد بایرون کاستیو و حضور غیرقانونی این بازیکن در ترکیب تیم ملی اکوادور است. کاستیو در طول مرحله مقدماتی هشت بازی انجام داده و نقش قابل توجهی در صعود این تیم به جام جهانی ایفا کرد. اما فدراسیون فوتبال شیلی مدعی شده این بازیکن متولد کلمبیا بوده و از نظر قانونی حق بازی برای تیم ملی اکوادور را نداشته است. 
در صورت اثبات این ادعا ممکن است فیفا دو تصمیم متفاوت بگیرد. یکی حذف امتیازات کسب شده توسط اکوادور در مسابقاتی را که کاستیو در آن حضور داشت و صدور مجوز صعود تیم ملی شیلی به جام جهانی. دیگری نیز حذف اکوادور و اعطای این شانس به تیمی که در رده بندی فیفا بالاترین رتبه دارد. در صورت اخذ این تصمیم، تیم ملی ایتالیا راهی جام جهانی خواهد شد. فرانکو چیمنتی در این رابطه گفت: "هنوز فرصت برای دیدن ایتالیا برای حضور در جام جهانی وجود دارد و این شانس بزرگ‌تر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند."


کد مطلب: 337039

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337039/غیرمنتظره-تیم-ملی-ایتالیا-جام-جهانی-بازی-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir