به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۳۳۷۰۴۰

فاصله قیمت مرغ و گوشت قرمز کم شد

فاصله قیمت مرغ و گوشت قرمز کم شد
گروه اقتصادی:قیمت مرغ دو برابر افزایش پیدا کرد و حالا خرید آن می‌تواند نصف نرخ گوشت قرمز هزینه داشته باشد.قیمت مرغ و گوشت قرمز فاصله کمتری پیدا کرده‌اند. بعد افزایش قیمت کالا‌های اساسی مرغ دوبرابر رشد قیمت داشته و کیلویی ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود، اما گوشت قرمز فعلا بدون افزایش نرخ عرضه می‌شود تا خرید مرغ تقریبا نصف قیمت گوشت قرمز هزینه داشته باشد.
 
خانواده‌ای که در ماه به چهار مرغ دو کیلویی نیاز دارد، برای خرید این کالا تقریبا ۴۸۰ هزار تومان می‌پردازد. اگر فرض کنیم این خانواده در ماه دو کیلو گوشت چرخ‌کرده و دو کیلو گوشت خورشتی مصرف کند، هزینه مورد نیاز بابت خرید گوشت قرمز برای این خانواده تقریبا ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. اگر به روز‌های قبل واریز یارانه جدید برگردیم خرید هشت کیلو مرغ حدود ۲۴۰ هزار تومان هزینه داشت.
قیمت مرغ؛ کیلویی ۶۰ هزار تومان

به گزارش فرارو، قیمت مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان اعلام شده، اما این رقم در برخی از خرده‌فروشی‌ها به کیلویی ۴۵ هزار تومان رسیده است. با این حال قیمت مرغ قطعه‌بندی‌شده می‌تواند به ازای هر کیلو بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد. قیمت فیله مرغ در بسته‌های یک کیلوگرمی به ۱۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. سینه مرغ را کیلویی ۱۰۵ هزار تومان می‌فروشند. مغز ران مرغ با قیمت کیلویی ۷۲ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

ران مرغ در بسته‌های یک کیلوگرمی ۶۳ هزار تومان فروخته می‌شود، بابت یک کیلو ران مرغ با پوست ۴۳ هزار تومان دریافت می‌کنند و قیمت یک کیلو گردن مرغ به ۲۴ هزار تومان رسیده است. برای خرید یک کیلو بال مرغ باید ۵۹ هزار تومان پرداخت کرد و کتف مرغ را کیلویی ۴۴ هزار تومان می‌فروشند. در خرده‌فروشی‌های سطح شهر سینه مرغ زعفرانی که به اصطلاح مرغ مزه‌دار شده فروخته می‌شود، کیلویی ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. ران مرغ مزه‌دار شده را تقریبا ۸۵ هزار تومان می‌فروشند و بابت بال مزه‌دار شده ۷۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

قیمت مرغ امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت
انواع گوشت مرغ قیمت یک کیلو
فیله مرغ ۱۱۰ هزار تومان
سینه مرغ ۱۰۵ هزار تومان
مغز ران مرغ ۷۲ هزار تومان
ران مرغ ۶۳ هزار تومان
بال مرغ ۵۹ هزار تومان
کتف مرغ ۴۴ هزار تومان
گردن مرغ ۲۴ هزار تومان
سینه مرغ مزه‌دار شده ۱۰۰ هزار تومان
ران مرغ مزه‌دار شده ۸۵ هزار تومان
بال مزه‌دار شده ۷۵ هزار تومان

قیمت گوشت قرمز؛ حداقل ۱۳۰ هزار تومان
قیمت گوشت گوسفندی و گوساله طبق آمار اختلاف زیادی ندارد و در بازار هم تقریبا همین موضوع را شاهد هستیم. مرکز آمار متوسط قیمت یک کیلو گوشت گوسفندی در فروردین امسال را ۱۶۸ هزار تومان و متوسط قیمت یک کیلو گوشت گوساله را ۱۶۲ هزار تومان اعلام کرد. در بازار قیمت گوشت خورشتی گوسفندی و گوساله تقریبا برابر و کیلویی ۲۳۰ هزار تومان است. یک کیلو گوشت گردن گوسفندی به‌قیمت ۱۸۵ هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید یک کیلو گوشت گردن گوساله به ۱۸۰ هزار تومان نیاز است. برای خرید یک کیلو گوشت ران گوسفندی و گوساله باید ۲۲۵ هزار تومان پرداخت کرد. گوشت ماهیچه گوسفندی را در قصابی‌ها ۲۶۵ هزار تومان می‌فروشند و بابت یک کیلو گوشت ماهیچه گوساله ۲۲۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خرید یک کیلو از گوشت آبگوشتی گوساله به ۱۸۰ هزار تومان نیاز دارد و یک کیلو گوشت آبگوشتی گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. گوشت چرخ‌کرده گوسفندی کیلویی ۲۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر خریدار گوشت چرخ‌کرده گوساله هستید، احتمالا به ازای هر کیلو ۱۷۵ هزار تومان می‌پردازید. گوشت قلوه‌گاه نیز ارزان‌ترین قسمت گوشت قرمز محسوب می‌شود. بابت یک کیلو گوشت قلوه‌گاه گوسفندی در حال حاضر ۱۳۵ هزار تومان از مشتری می‌گیرند و گوشت قلوه‌گاه گوساله را کیلویی ۱۳۰ هزار تومان حساب می‌کنند.

قیمت گوشت قرمز امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت
انواع گوشت قرمز قیمت گوشت گوسفندی (کیلویی) گوشت گوساله (کیلویی)
سردست ۱۸۵ هزار تومان ۲۱۰ هزار تومان
ران ۲۲۴ هزار تومان ۲۲۵ هزار تومان
قلوه‌گاه ۱۳۵ هزار تومان ۱۳۰ هزار تومان
ماهیچه ۲۶۵ هزار تومان ۲۲۵ هزار تومان
گردن ۱۸۵ هزار تومان ۱۸۰ هزار تومان
آبگوشتی ۱۶۰ هزار تومان ۱۸۰ هزار تومان
خورشتی ۲۳۲ هزار تومان ۲۳۰ هزار تومان
چرخ‌کرده ۲۰۵ هزار تومان ۱۷۵ هزار تومان
مرجع : فرارو
برچسب ها: قیمت مرغ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها