به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۳۷۰۴۵
سقوط بی‌سابقه بازار مسکن در چین

مسکن؛از جمله پیشران‌های اصلی اقتصاد چین

مسکن؛از جمله پیشران‌های اصلی اقتصاد چین
گروه اقتصادی: فروش املاک و مستغلات چین در ماه آوریل به پایین‌ترین حد خود در ۱۶ سال گذشته رسید. چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، برای احیای یکی از کلیدی‌ترین پایه‌های اقتصاد خود سیاست آسان‌سازی خرید مسکن را اعمال کرده است. اما قرنطینه‌های کرونایی تقاضا برای خرید را کاهش داد.

ارزش فروش املاک در چین ماه گذشته میلادی نسبت به سال قبل ۴۶٫۶ درصد کاهش یافت. این میزان از کاهش فروش از سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بود.  در ماه پیش از آن یعنی ماه مارس نیز شاهد ۲۶٫۱۶ درصد کاهش در فروش املاک چین بودیم.فروش املاک از ماه ژانویه تا ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹٫۵ درصد کاهش داشت. روز یکشنبه دولت چین اعلام کرد که نرخ بهره وام مسکن را بیشتر کاهش می‌دهد. این خبر برخی سرمایه گذاران و تحلیل‌گران را متقاعد کرد که چنین اقدامی می‌تواند مقداری در احیا تقاضای پایین در این بازار، تاثیرگذار باشد.

مسکن؛ از جمله پیشران‌های اصلی اقتصاد چین
بخش مسکن، یکی از پیشران‌های اصلی رشد اقتصاد چین است. این بازار از سال گذشته دچار رکود شدیدی شده. پس از اینکه سال گذشته دولت چین اعلام کرد که شرکت‌های توسعه و ساخت مسکن بدهی‌های بالایی دارند، ترس خریداران بالقوه، از تکمیل نشدن پروژه‌ها افزایش یافت.از ابتدای سال میلادی، بیش از ۸۰ شهر تلاش کرده‌اند اقداماتی برای افزایش تقاضا انجام دهند. اقداماتی از جمله اختصاص یارانه، کاهش نرخ بهره وام مسکن و کاهش قیمت‌ها. با این حال هم هنوز چشم‌انداز خرید مسکن در چین با توجه قرنطینه‌های گسترده، تیره و تاریک است. در حال حاضر شانگهای هفتمین هفته قرنطینه را تجربه می‌کند.

برای افرای که می‌خواهند برای اولین صاحب خانه شوند، کاهش اندک نرخ بهره وام مسکن تا حدودی کمک‌کننده است. بی‌اعتمادی و عدم اطمینان، افزایش نرخ بیکاری و کاهش درآمد، همگی در رکود بازار مسکن این کشور تاثیرگذار هستند.در ماه آوریل سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ۱۰ درصد و آغاز پروژه‌های جدید ۴۴ درصد کاهش یافت. افزایش دوباره فروش کلید اصلی افزایش نقدینگی است. بدون نقدینگی سیاست‌های اعمال شده تاثیری نخواهند داشت. ژاپن که تجهیزات ساخت و ساز چین را فراهم می‌کند گزارش کرد که استفاده از ماشین آلات ژاپنی در چین ۱۶ درصد کاهش یافته است.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: اقتصاد چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها