به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۳۳۷۰۷۳

رایج‌ترین نشانه‌های بیماری ام اس چیست؟

رایج‌ترین نشانه‌های بیماری ام اس چیست؟
گروه علمی: ام اس، یک اختلال پیش‌رونده به واسطه سیستم ایمنی است. این بدان معنا است که سیستمی که وظیفه حفظ سلامت بدن شما را دارد به اشتباه به قسمت‌هایی از بدن شما حمله می‌کند که برایتان مضر نیستند.
 علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ ترین علائم ام اس 
ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.
خستگی
مشکلات بینایی
بی‌حسی و گزگز
اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف
مشکلات حرکتی
درد
مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی
افسردگی و اضطراب
مشکلات جنسی
مشکلات مثانه
مشکلات روده
مشکلات گفتاری و بلع
البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد. بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود. 
برچسب ها: بیماری ام اس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها