به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۳۷۰۸۷

امام‌جمعه ارومیه:مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند

امام‌جمعه ارومیه:مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند
گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود.

به گزارش انتخاب،حجت الاسلام سید مهدی قریشی، در همایش دانشجویی «مطالبه گری منطقی و هوشمندانه» که با حضور دانشجویان استان، در محل سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله مطالبه‌گری صحیح می‌فرمایند: یکی از الزامات مطالبه‌گری این است که مبانی اعتقادی و ایمانی خود را با حضور در مجالس عالمان دین و اخلاق مستحکم کنید. این موضوع به معنی ارتقای سطح معرفت و بهره گیری از مبانی اسلامی در راستای بیان صحیح و منطقی مطالبات است.
وی افزود: مطالبات باید همراه با رعایت شأن مسئولان و نیز با رعایت اخلاق باشد. این طور نباشد که احساس شود فردی در مسیر مطالبه گری دنبال خدشه دار کردن جایگاه و خود آن عنوان و مسئولیت است؛ مطالبه از عملکرد مسئولان باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود. شخصیت حقیقی و حیثیت خانوادگی یک مسئول را نباید به مفهوم مطالبه گری ارتباط داد. این نوع رفتارها به معنای تفتیش در زندگی و حریم خصوصی است و باید از این نوع نگاه و رفتار خودداری کرد.

وی ادامه داد: برخی با این استدالال که مردم باید همه چیز را بدانند نسبت به انتقال هر مطلبی به عموم اقدام می‌کنند. این اقدام نادرست و غیرمنطقی است، به عنوان مثال اینکه مردم تصاویر یک تصادف وحشتناک را ببینید بر اساس کدام منطق است؟ چرا مردم باید چنین مواردی را ببینند؟ این نمایش تصاویر و خدشه دار کردن اذهان و قلوب مردم چه تاثیری بر زندگی عمومی دارد؟ در این موارد باید دقت کافی شود که مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند بلکه باید آنچه در جامعه نیاز است را بدانند و از آن مطلع باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در موضوع دانشگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت دانشجویان در مباحث اجتماعی، مسئولان و مدیران دانشگاهی باید دقت نظر جدی داشته باشند. هر دانشجو برای ایجاد شغل و نیز آغاز فعالیت کاری خود برنامه داشته باشد. این نگاه و تفکر باید از طرف مسئولان دانشگاهی تزریق شده و در راستای عمل به وظیفه خطیر دانشگاه‌ها در مسیر ساخت جامعه مبتنی بر توان بومی گام بردارند.
وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه، چه در سخنرانی پیش از خطبه و چه حتی قسمتی از زمان ارائه خطبه، در خدمت دانشجویان و دغدغه مندان است. مطالبات مردمی باید در تریبون نماز جمعه از زبان دانشجویان، دغدغه مندان و مطالبه گران منطقی و منصف بیان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به پیگیری و تشکیل شورای مطالبه گری دانشگاهیان و دانشجویان به منظور بهره مندی از نظرات، انجام مطالبه گری صحیح و منطقی و نیز ارتباط گیری درست دانشجویان با مسئولان و مدیران ارشد اقدام کنند. در هر زمان که برای حضور خود من و مسئولان احساس نیاز شد، حتما باید در میان دانشجویان و اقشار مختلف حاضر و شنونده مطالبات باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۰۹:۰۴
در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات چنین چیزی امکان ندارد شما هنوز در دوران امویان و عباسیان سیر می کنید. البته ........... (387789)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۰۹:۲۱
حرف اول و آخرت را فرمودی:
خیلی خوب، پس شماها همه چیز را بدانید کافی است،
حتما چون خود را از مردم جدا می دانید!!
حال جنابعالی که همه چیز را می دانید بفرمایید این فقر و بدبختی مردم را چه کسی ایجاد کرده ؟ چه کسی مسئول حل است؟ چگونه قرار است حل شود؟ برنامه زمانی حل آن کو ؟ و .... (387790)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۵
ایشان غلطهای املایی زیادی دارند:
اول- مسئول شخصیت حقیقی ندارد. از همان لحظه ای که مسئولیتی را می پذیرد فقط شخصیت حقوقی دارد و باید تصور کند در اتاقی شیشه ای است و همه حرکات و سکنات خود و خانواده اش دیده می شوند و باید بابت همه آن ها پاسخگو باشد. آقای امام جمعه! مسئول یعنی پاسخگو.
دوم- نمی دانم ایشان کجا درس دین خوانده اند. اتفاقاً در اسلام محمدی لازم است مردم همه چیز را بدانند. اسلامی که در آن نیازی نیست مردم برخی مطالب را بدانند اسلام عمرو عاص است.
فعلاً این دو تا غلط را داشته باشید. (387794)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۴:۱۲
از بعضی سخنان که بوی تعفن می دهد پرهیز کنید. (387807)
یا علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۵:۰۶
بله کاملا درسته مردم چرا باید همه چیز را بدانند مردم باید برن قاز چرونی تا اینها به راحتی گشور را غارت کنن مانند زمان احمدی نژاد که هشصد میلیارد دلار را ها پولی کردن افتاد (387809)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۶:۴۴
بعله آ قا مردم عوام کالانعام نبایدبدانند وبفهمند ،ملت را چه به این حرفها ،باید چشم وگوش ببسته بمانند وبارببرند وسواری بدهند وجیک نزنند ، (387819)
یزدان خسروی
South Africa
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۶:۵۰
راست میگه مردم باید مثل کبک سرشون توبرف باشه یامثل لاک پشت تولاک خودشون باشه. همه چی ندون. حرفی نزنن تامسعولان هربلای دوست دارن سرمردم بیارن هر دزدی اختلاس ملیاردی رانت ملیاردی مردم فقط ساکت باشن حرف نزنن. اگرامام خمینی زنده بودن جرات داشتی ای حرفهارو بزنی.امام خمینی فرموده بودند. مانوکرمردم هستیم مردم ولی نعمت ماهستند اگه مردم وشهدای عزیزنبودند که انقلاب کنندایا تو الان تریبون نمازجمعه داشتی (387821)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۸:۴۲
کلا فهمیدن مردم از زندگی اشرافی مسیولین حرامه گناهه و...
ولی همون مسیولین هرکاری کنن آزادن
این دنیا که با پارتی و فامیل بازی رد میکنید
اون دنیا میخواهید جواب خدا و پیامبر و مردم مظلوم ایران که با دریایی از نفت و گاز و معادن و..
به این روزگار نکبت انداختید چی میگید (387827)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۹:۰۵
............... . الان دیگه وقتی که مردم ..........میگه مردم نبایدبیشتر بدونن (387828)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۹:۳۵
"مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند بلکه باید آنچه در جامعه نیاز است را بدانند و از آن مطلع باشند."
لطفا بفرمائید این نیاز را چه کسی تعیین می کند (387830)
مجهول
Hungary
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۲۰:۲۷
یکی از معضلات بزرگ کشور این است که آنان که نباید بدانند میخواهند بدانند ولی آنان که باید بدانند نمیخواهند بدانند. (387836)
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۲۱:۱۲
سلام..حاحی اقا شما حتی توی خانه وتربیت فرزندانمان ونخوه لباس پوشیدمان وحتی خصوصی ترین مورد های اتاق های خوابمان روایت وحدیث دارید وحالا مسولی غارت بکند وچپاول کند ما باید حرفی نزنیم..این خرف ها برخلاف سیره پیغمبر وامام علی هست..بنظرم باید دیگه از صداوسیما قطع امید مرد وبه ماهواره پاخبار انها پناه برد تا مسایل اگاه شویم (387838)
darush
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۲۳:۱۴
بودن شما با حضور مردم رسمیت دارد نه بالعکس (387846)
متنفر از دو رویان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۲۳:۴۱
خداوندا ميدونم سرنوشت هیچ ملتی تا مردمش نخوان تغیر نميتونه....اما به عزت و جلالت سوگند ما را از دست این جماعت ... نجاتمان بده (387848)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۲۳:۴۴
ببند دهانت (387850)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ۰۸:۱۵
خب واقعیت راگفته دیگه؛تنهاموردیه که واقعیتی راخاندان قریشی برزبان آورده اند (387862)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها