کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داستان تلخ فوتبال تکرار شد

28 ارديبهشت 1401 ساعت 10:14

گروه ورزشی: با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی فصل ۲۲-۲۰۲۱ کم‌کم جدایی برخی بازیکنان از تیم‌هایشان هم جدی‌تر و حتی قطعی می‌شود تا پس از مدت‌ها حضور در تیم‌های خود چالشی جدید را در باشگاهی تازه آغاز کنند.


با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی فصل ۲۲-۲۰۲۱ کم‌کم جدایی برخی بازیکنان از تیم‌هایشان هم جدی‌تر و حتی قطعی می‌شود تا پس از مدت‌ها حضور در تیم‌های خود چالشی جدید را در باشگاهی تازه آغاز کنند. اگرچه معمولا در تابستان جابه‌جایی‌های زیادی صورت می‌گیرد اما جدایی برخی بازیکنان برای آنها و هواداران تیم‌ها بسیار سخت است؛ چراکه در مدت حضور خود در این تیم‌ها رابطه بسیار خوبی بین آنها شکل گرفته و حالا ترک تیم و خروج از این فضا برای هردو طرف بسیار دراماتیک است.
در روزهای اخیر شاهد خداحافظی بازیکنانی چون هالند، سوارز، کیلینی و دیبالا از هواداران تیم‌ها بودیم که با فضای احساسی جالبی همراه بود. البته لواندوفسکی هم در جشن قهرمانی تیمش به‌نوعی با طرفداران بایرن خداحافظی کرد و براساس آنچه رسانه‌های اروپایی خبر می‌دهند باید به‌زودی شاهد خداحافظی کیلیان امباپه با طرفداران پاری‌سن‌ژرمن و حضور او در رئال‌مادرید باشیم. در ادامه نگاهی به برخی از این خداحافظی‌های احساسی و باشکوه و بررسی عملکرد آنها در طول دوران حضورشان در باشگاه‌های خود خواهیم داشت.

جورجو کیلینی (یوونتوس)
زمان برخی تغییرات در یووه فرا رسیده است و در آخرین دیدار خانگی آنها در سری A دو بازیکن باسابقه این تیم وداعی احساسی و باشکوه با هواداران داشتند. یووه دوشنبه‌شب در مصاف با لاتزیو به تساوی 2-2 رسید ولی آنچه در این مسابقه از هفته سی‌وهفتم برای هواداران اهمیت داشت نتیجه مسابقه نبود؛ چراکه آنها رتبه چهارمی خود را تثبیت کرده بودند و با هر نتیجه‌ای نه سقوط می‌کردند و نه به جایگاه می‌رسیدند. همه هواداران منتظر دقیقه 17 این بازی بودند، زمانی‌که جورجو کیلینی در یک دقیقه خاص و به‌یادماندنی که یادآور 17 سال حضورش در تورین و با پیراهن بیانکونری بود از زمین مسابقه خارج شد و برای آخرین‌بار با هواداران تیم وداع کرد. مدافع باسابقه و 37 ساله در این سال‌ها با تیمش تمامی افتخارات ممکن در ایتالیا را بارها فتح کرد و شاید تنها حسرت او دوبار نایب‌قهرمانی اروپا به همراه این تیم در سال‌های 2015 و 2017 بود که در یک قدمی فتح این تورنمنت از کسب جام بازماندند.

داستان تلخ فوتبال تکرار شد

با این حال او با تیمش 9 بار فاتح اسکودتو شد و هم در جام‌حذفی و هم سوپرجام ایتالیا را 5 بار فتح کرد تا با ویترینی پر از افتخار تورین را ترک کند. مدافعی که سال‌ها نامش به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی فوتبال دنیا مطرح بود و در این مدت باشگاه‌های بزرگ برای به خدمت گرفتن او تلاش کردند اما درنهایت او به یووه وفادار ماند و تا 37سالگی لباس این تیم را به تن کرد. او درطول دوران فوتبالش تنها در دو تیم لیوورنو و فیورنتینا و در هرکدام به مدت یک فصل بازی کرد و از سال 2006 راهی پرافتخارترین تیم ایتالیا شد.
کیلینی یک فصل دیگر با تیمش قرارداد داشت اما ترجیح داد تا از این تیم جدا شده و در آخرین سال‌های فوتبالش احتمالا راهی لیگ آمریکا شود. البته این مدافع باتجربه ترجیح داده تا همچنان درباره آینده‌اش اظهارنظری نکند و البته درباره صحبت‌های فابیو کاپلو که گفته بود او درحال انتقال به یکی از تیم‌های MLS است، اظهارنظری نکرد.
کیلینی پس از این دیدار درباره حضورش در این باشگاه گفت: «به خوبی به یاد دارم که در نخستین بازی‌ام برای یوونتوس در دیدار برابر مسینا به‌جای پاول ندود راهی زمین شدم و این آغاز یک داستان طولانی و روزهای خوبم در این باشگاه بود. من با خاطراتی خوب و لذت فراوانی که در این سال‌ها برده‌‌ام از تیمم جدا می‌شوم. این تصمیمی بود که ماه‌ها به آن فکر کرده بودم و طی چند هفته یا چند روز آن را نگرفتم. همیشه گفته بودم که می‌خواهم در اوج و در فرم خوبی یووه را ترک کنم، به‌گونه‌ای که با دوران بازی‌ام همخوانی داشته باشد. یووه این فصل سال بسیار سختی را پشت‌سر گذاشت اما من توانستم در این سطح بازهم خوب باشم و سطح خوبم را در زمین نشان دهم. حالا زمان خداحافظی فرا رسیده است و باید فرصت را در اختیار جوان‌ترها قرار دهم تا بتوانند مسئولیت جدیدی را در تیم قبول کنند. در این مدت تلاش کردم بازیکنان جوان را برای این تیم آماده کنم و فکر می‌کنم زمان خوبی است تا آنها بال‌های خود را گشوده و برای پرواز آماده شوند.»
عدم‌صعود ایتالیا به جام‌جهانی برنامه‌های این مدافع ملی‌پوش را کاملا به هم ریخت؛ چراکه تصمیم داشت پس از حضور در جام جهانی با یووه وداع کند اما این تغییر باعث شد تا یک‌سال زودتر تصمیم به ترک تورین بگیرد: «مشخصا برنامه من این بود که تا آخر سال بعد در تیم بمانم و پس از حضور در جام‌جهانی برای آینده‌ام تصمیم‌گیری کنم. دوست داشتم پس از فتح یورو 2020 در جام‌جهانی هم بخشی از تیم ملی باشم و پس از آن جایم را به بازیکنان تازه‌وارد بدهم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و نتوانستم به این هدف برسم.»
از چند تیم آمریکایی ازجمله LAFC، لس‌آنجلس گلکسی و تورنتو FC‌ به‌عنوان مقاصد احتمالی او یاد می‌شود اما خودش می‌گوید هنوز در این‌باره تصمیم نهایی را نگرفته است: «صادقانه بگویم که هنوز تیم بعدی‌ام مشخص نیست و باید به‌زودی تصمیم مهمی برای آینده‌ام بگیرم. حضور در لیگی جدید چالشی تازه برایم خواهد بود و دوست دارم با فضایی متفاوت با یووه و فوتبال ایتالیا هم آشنا شوم.»

پائولو دیبالا (یووه)
برخلاف کیلینی که با چهره‌ای خندان با هواداران تیمش خداحافظی کرد، ستاره آرژانتینی با چشمانی اشک‌بار در پایان بازی زمین مسابقه را ترک کرد و وداعی تلخ با حاضران در ورزشگاه داشت. مهاجم 28 ساله آرژانتینی که قراردادش با این باشگاه به پایان رسیده بود برای تمدید آن با مدیران یووه به توافق نرسید و درنهایت تصمیم گرفت در انتهای فصل پیراهن بیانکونری را از تن خارج کرده و راهی باشگاه جدیدی شود. دیبالا هم در سال 2015 راهی این باشگاه شد و از آن زمان تاکنون افتخارات زیادی را به همراه این تیم کسب کرده است.
یووه برای خرید این ستاره آرژانتینی در آن زمان 41 میلیون‌یورو هزینه کرد و درحالی که در سال 2018 ارزش او به 110 میلیون‌یورو هم رسید اما درحال حاضر که 40 میلیون‌یورو ارزش‌گذاری شده است، به‌عنوان بازیکن آزاد تورین را ترک خواهد کرد. او در 5 قهرمانی لیگ، 4 قهرمانی جام‌حذفی و سه قهرمانی تیمش در سوپرجام ایتالیا شریک بود و یکی از بازیکنانی بود که بین هواداران این تیم محبوبیت زیادی داشت. در سال‌های اخیر باشگاه‌های زیادی برای خرید او به یوونتوس پیشنهاد دادند اما او ترجیح داد در تورین بماند. یکی از تیم‌هایی که در این سال‌های سخت برای خرید او تلاش می‌کرد منچستریونایتد بود که دو بار تا آستانه توافق با یووه هم پیش رفت اما دیبالا درنهایت ماندن در جمع بازیکنان بانوی پیر را ترجیح داد.

داستان تلخ فوتبال تکرار شد

بازیساز آرژانتینی در دقیقه 78 این مسابقه از زمین بیرون رفت و مشخص بود که دوست ندارد پس از 7 سال خوب در تورین این باشگاه را ترک کند اما درنهایت شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که امکان ادامه همکاری برای طرفین وجود نداشت.
باشگاه در دسامبر سال گذشته میلادی پیشنهادی برای تمدید قرارداد به وکلای دیبالا داد اما وقتی در مذاکرات اولیه توافقی حاصل نشد، یووه هم پیشنهاد خود را پس گرفت و به این ترتیب تصمیم گرفت این بازیساز آرژانتینی را بدون دریافت هیچ پولی در انتهای فصل از دست بدهد. رفتار مدیران باشگاه با او چندان به مذاق هواداران خوش نیامد و در همین بازی اخیر برابر لاتزیو هر زمان که اسکوربورد ورزشگاه چهره آندره‌آ آنیلی و سایر مدیران تیم را نشان می‌داد فریادهای اعتراض و سوت‌های تماشاگران به وضوح نشان می‌داد که از رفتار آنها با دیبالا اصلا راضی نیستند.
با این حال بازیکنان تیم در پایان مسابقه به‌شدت او را تشویق کردند و دیبالا هم در پستی خطاب به هواداران نوشت: «یافتن کلمات مناسب برای تشکر از شما بسیار دشوار است. سال‌های زیادی را درکنار شما بودم و احساسات مختلفی را درکنار هم تجربه کردیم. فکر می‌کردم برای چند سال دیگر هم در کنار هم خواهیم بود اما دست تقدیر ما را در دو مسیر مختلف قرار داد. هیچ‌گاه خاطراتی که برایم ساختید را فراموش نمی‌کنم. من با شما بزرگ شدم، پیشرفت کردم، یاد گرفتم، زندگی کردم و رویاهایم را ساختم. در این 7 سال 12 جام با هم گرفتیم و 115 گل به ثمر رساندم که اینها را هیچ‌کس نمی‌تواند از ما بگیرد. ممنونم که در سخت‌ترین شرایط از من حمایت کردید و به‌خاطر همه این سال‌ها از شما، مربیان، هم‌تیمی‌ها و کارکنان باشگاه تشکر می‌کنم.»
دیبالا برخلاف هم‌تیمی خود هنوز راه درازی تا پایان فوتبالش دارد و تصمیم گرفته تا در تیمی بزرگ به فوتبال ادامه دهد. از تاتنهام و منچستریونایتد به‌عنوان دو مقصد مهم او نام برده می‌شود اما در روزهای اخیر اخباری مبنی‌بر توافق او برای پیوستن به اینترمیلان به گوش می‌رسید که هنوز قطعی نشده است. حضور او در تیم رقیب می‌تواند باعث افزایش خشم هواداران نسبت به مدیران باشگاه شود و آنها اصلا دوست ندارند ستاره محبوب خود را در تیم رقیب ببینند. اتفاق جالب در جریان دیدار دوشنبه‌شب شادی گلی بود که دوسان ولاهوویچ، مهاجم یووه پس از گلزنی انجام داد و به سبک دیبالا به شادی گل پرداخت تا به این بازیکن در آخرین بازی‌اش در ورزشگاه آلیانز تورین ادای احترام کرده باشد.

لوئیس سوارز (اتلتیکومادرید)
سوارز دیگر ستاره پا به سن گذاشته‌ای است که در روزهای اخیر از تیمش خداحافظی کرد و باید دید در ادامه چه تصمیم برای آینده‌ فوتبالی‌اش خواهد گرفت. دو سال پیش وقتی رونالد کومان به سوارز گفت که دیگر جایی در نیوکمپ ندارد او فرصت زیادی برای خداحافظی از هواداران این تیم که سال‌ها برایشان بازی کرده بود نداشت اما این‌بار پس از دو سال حضور در اتلتیکومادرید یک خداحافظی احساسی را بین او و هواداران روخی‌بلانکو شاهد بودیم. سوارز درحالی از بارسا جدا شد که این تیم در روزهای خوبی قرار نداشت اما جالب اینکه پس از پیوستن به اتلتیکو موفق شد در همان سال نخست قهرمانی در لالیگا را تجربه کند.

داستان تلخ فوتبال تکرار شد

84 بازی، 34 گل، 6 پاس گل و یک قهرمانی در لالیگا حاصل عملکرد دو ساله این مهاجم کارکشته اروگوئه‌ای در مادرید بود اما اتلتیکو ترجیح داد با توجه به سن و سال او قرارداد یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لالیگا را تمدید نکند. این ستاره 35 ساله به خوبی توانایی‌هایش را در این تیم به اثبات رساند و نشان داد که هنوز هم می‌تواند در تیمی بزرگ همچون اتلتیکومادرید اثرگذار باشد. سوارز در بازی این هفته تیمش مقابل سویا در وندا متروپولیتانو در دقیقه 65 تعویض شد و به‌شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.
آنها با یک بنر که روی آن نوشته شده بود: «ممنون که ما را قهرمان کردی.» از مهاجم تیم‌شان تشکر کردند. به این ترتیب به نظر می‌رسد دوران حضور او در فوتبال اسپانیا به پایان رسیده و احتمالا راهی یکی از تیم‌های آژاکس، آرسنال یا استون‌ویلا شود. البته احتمال کمی هم وجود دارد که به بارسلونا برگردد اما روز گذشته رسانه‌های قطری از تلاش تیم العربی برای خرید او خبر دادند.

روبرت لواندوفسکی (بایرن‌مونیخ)
در این تابستان احتمالا شاهد جدایی هردو مهاجم درخشان سال‌های اخیر فوتبال آلمان از بوندس‌لیگا خواهیم بود. ارلینگ هالند که قراردادش را با منچسترسیتی قطعی کرده، فصل بعد پیراهن این تیم انگلیسی را به تن خواهد کرد. او در بازی این هفته دورتموند با گلزنی برای تیمش وداعی باشکوه با هواداران دوآتیشه زردها داشت و از آنها بابت حمایت‌هایشان تشکر کرد.

داستان تلخ فوتبال تکرار شد

در سوی دیگر روبرت لواندوفسکی و بایرن هم ظاهرا به پایان مسیر همکاری خود رسیده‌اند و آن‌طور که از خبرهای روزهای اخیر برمی‌آید احتمالا این ستاره لهستانی را فصل بعد در بارسلونا خواهیم دید. لوا هم در بازی آخر تیمش در بوندس‌لیگا گل زد و در جشن قهرمانی تیمش تلویحا از هواداران خداحافظی کرد. به نوشته رسانه‌های آلمانی بایرن با فروش او موافقت کرده و احتمالا به‌زودی شاهد جدایی این ستاره گلزن از جمع باواریایی‌ها خواهیم بود. بارسلونا مشغول مذاکره با مونیخی‌هاست اما در این میان گفته می‌شود چند باشگاه انگلیسی ازجمله آرسنال، چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام شرایط او را زیرنظر دارند تا شاید بتوانند بهترین بازیکن جهان در سال 2021 را به خدمت بگیرند.


کد مطلب: 337114

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337114/داستان-تلخ-فوتبال-تکرار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir