به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۳۷۱۶۹

نقش دلار در صادرات و کاهش تولید آمریکا

نقش دلار در صادرات و کاهش تولید آمریکا
گروه اقتصادی: تولیدات کارخانه‌های ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت.به گزارش ایسنا، تولید در کارخانه‌های ایالات‌متحده در ماه آوریل با افزایش تقاضای قوی برای وسایل نقلیه و سایر کالاها، بیش از حد انتظار افزایش یافت که می‌تواند به فعالیت‌های تولیدی کمک کند.
 
فدرال رزرو اعلام کرد که تولید در ماه گذشته پس از افزایش مشابه در ماه مارس، ۰.۸ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که تولید کارخانه‌ها ۰.۴ درصد افزایش یابد اما تولید، ۵.۸ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۱ افزایش یافت.

تولید که ۱۲ درصد از اقتصاد ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده است، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و سیاست سختگیرانه کووید-۱۹ چین، با چالش‌های ناشی از تنگناهای زنجیره تامین مجدد مواجه است. نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در ایالت نیویورک در ماه می برای سومین بار در سال جاری کاهش یافت.
دلار که از زمان شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس حداقل ۲.۷ درصد در برابر ارزهای شرکای اصلی تجاری ایالات‌متحده افزایش یافته است، می‌تواند به تقاضا برای صادرات آسیب برساند و تولید را کاهش دهد.

تولید در کارخانه‌های خودروسازی در ماه گذشته پس از شتاب ۸.۳ درصدی در ماه مارس، ۳.۹ درصد افزایش یافت. بیشتر صنایع کالاهای بادوام افزایش داشته‌اند و فقط محصولات معدنی غیرفلزی، تجهیزات الکتریکی، لوازم و قطعات، مبلمان و محصولات مرتبط، با زیان ثبت شده‌اند. افزایش تولیدات تولیدی در آوریل همراه با افزایش ۱.۶ درصدی در معادن برای افزایش ۱.۱ درصدی تولید صنعتی و به دنبال رشد ۰.۹ درصدی در ماه مارس بود.

تولید در معادن به دلیل افزایش قیمت نفت‌خام که قیمت بنزین را به بالاترین حد خود رسانده است، افزایش یافته است. تولید آب و برق پس از افت ۰.۳ درصدی در ماه مارس، ۲.۴ درصد افزایش یافت.استفاده از ظرفیت کلی برای بخش تولید در ماه گذشته از ۷۸.۲ درصد در ماه مارس به ۷۹ درصد افزایش یافت که ۰.۵ واحد درصد کمتر از میانگین سال‌های ۱۹۷۲ تا۲۰۲۱ است.
برچسب ها: دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها