به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۳۷۱۷۲

قیمت نفت با امید به چین صعود کرد

قیمت نفت با امید به چین صعود کرد
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا با امید به احیای تقاضا برای سوخت در چین که در حال تسهیل تدریجی قرنطینه های کووید است، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۱۵ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۱۱۳ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۶۲ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. این شاخصها روز گذشته حدود دو درصد کاهش پیدا کرده بودند.
 
شانگهای روز سه شنبه، سه روز متوالی را بدون گزارش هیچ مورد ابتلا به کووید ۱۹ خارج از مناطق قرنطینه، پشت سر گذاشت و روز دوشنبه برنامه هایی را برای پایان دادن به قرنطینه ای که بیش از شش هفته ادامه داشته است، تشریح کرد.استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در یادداشتی نوشت: در بلندمدت، خبر نگران کننده کمتر از سوی چین، از تقاضای بالاتر و قیمتها پشتیبانی می کند و برای تولیدکنندگان مثبت است اما برای مصرف کنندگان نگران کننده خواهد بود.

آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا بعدازظهر روز جهاری منتشر خواهد شد.تولید نفت روسیه در آوریل حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده و تولید این کشور بسیار پایینتر از سطح مصوب اوپک پلاس برای تسهیل محدودیت عرضه این گروه بوده است.

با این حال تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: همچنان فشارهایی روی قیمت نفت در پی گزارشهایی از مجوز گرفتن شرکت شورون از دولت آمریکا برای مذاکره درباره مجوزهای نفتی با شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا وجود دارد. به این ترتیب ممنوعیت آمریکا روی چنین مذاکراتی موقتا لغو شده است. این تغییرات پیشنهاد شده می تواند به ورود نفت بیشتری به بازار منتهی شود.

عامل دیگری که قیمتها را تحت تاثیر قرار داد، ناکامی روز دوشنبه اتحادیه اروپا برای متقاعد کردن مجارستان برای لغو وتوی تحریم پیشنهاد شده علیه نفت روسیه بود. اما اکنون بعضی از دیپلماتها به نشست روزهای ۳۰ و ۳۱ مه به عنوان زمان توافق روی تحریم تدریجی نفت روسیه اشاره می کنند.بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز سه شنبه وعده داد بانک مرکزی نرخهای بهره را به اندازه ای که برای مهار افزایش تورم کافی باشد، بالا خواهد برد و اظهار کرد بنیان اقتصاد به خطر افتاده است.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها