کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت سیاست بازگشتی را پی بگیرد

28 ارديبهشت 1401 ساعت 14:18


گروه اقتصادی: نائب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما باید الان در مورد مشکلات احتمالیِ پیشرو صحبت کنیم نه اینکه هنوز دنبالِ طلب مربوط به سال ۱۴۰۰ باشیم. برای فرودین و اردیبهشت ۱۴۰۱ باید حقوق جدید بگیریم نه اینکه دائم به عقب برگردیم و بخواهیم حقوقی که با توجه به تورم سال ۱۴۰۰ تعیین شده را بگیریم.

به گزارش  ایلنا، علیرضا حیدری (نائب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه هم‌اندیشی بازنشستگان در خصوص تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگان گفت: ما الان انرژی خود را صرف این می‌کنیم که چیزی که در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاده را استیفا کنیم و این جای تاسف دارد. مصوبات شورایعالی کار، ماده ۱۱۱ و ماده ۹۶ تامین اجتماعی و این افزایش حقوق قرار نیست برای ما کار خاصی انجام دهد بلکه قرار است آنچه در سال ۱۴۰۰ از دست ما رفته و کاهش قدرتِ خریدِ آن سال را جبران کند. 

وی افزود: نرخ تورم واقعی در سبد معیشت ما با آن نرخ تورمی که بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام می‌کند، فرق دارد. ما به همین افزایش حقوق هم قانع بودیم اما متاسفانه همین را هم تا کنون برای بازنشستگان افزایش ندادند. 
حیدری گفت: در سال ۱۴۰۱ شاید وضعیت بهتر نباشد چون اتفاقاتی مثل آزادسازیِ قیمت‌ها و نرخ برابری ارز در حوزه‌ی اقتصاد افتاد که در سال ۱۴۰۰ نداشتیم. این چسبندگیِ قیمت‌ها باعث می‎شود همه‌ی قیمت‌ها تحت تاثیر هم قرار بگیرند و افزایش پیدا کنند. اگر همین روند ادامه پیدا کند تورم ۱۴۰۱ از تورم ۱۴۰۰ حتما بیشتر خواهد بود. پس ما باید امروز راجع به این صحبت کنیم که چه چاره‌ای باید بیندیشیم که از آثار تخریبیِ تورم در سال ۱۴۰۱ خودمان را حفظ کنیم. 

وی گفت: ما باید الان در مورد مشکلات احتمالیِ پیشرو صحبت کنیم نه اینکه هنوز دنبالِ طلب مربوط به سال ۱۴۰۰ باشیم. برای فرودین و اردیبهشت ۱۴۰۱ باید حقوق جدید بگیریم نه اینکه دائم به عقب برگردیم و بخواهیم حقوقی که با توجه به تورم سال ۱۴۰۰ تعیین شده را بگیریم. 

نائب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خاطرنشان کرد: در این دو ماه قیمت‌ها روند افزایشی به خود گرفته است و به نظر من این تازه شروع داستان است. هنوز این قطار خوب استارت نخورده و شتاب نگرفته است ما این شتاب را در فصل‌های آینده خواهیم دید. آن زمان متوجه خواهیم شد که این ۵۷درصد افزایش حقوق به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز ۱۴۰۱ نخواهد بود. به همین دلیل من پیشنهاد می‌کنم که دولت سیاست بازگشتی را پی بگیرد. 
وی گفت: این مسیری که می‌رویم مسیر مناسبی نیست و به هیچ عنوان تضمین‌کننده عدالت اجتماعی نیست و دهکهای فقیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


کد مطلب: 337186

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337186/دولت-سیاست-بازگشتی-پی-بگیرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir