کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فصل فوق‌العاده‌ مهدی طارمی در اروپا

29 ارديبهشت 1401 ساعت 9:18


گروه ورزشی: مهاجم بوشهری پورتو فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. او توانست با ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل، نقش بزرگی در قهرمانی تیم سرجیو کونسیسائو داشته باشد. البته طارمی از فصل قبل همواره به دلیل گرفتن خطای پنالتی از حریفان مورد انتقاد هواداران تیم‌های رقیب نظیر اسپورتینگ، بنفیکا، براگا و... قرار می‌گرفت چرا که پرتغالی‌ها با به‌کاربردن اصطلاح غواصی و شیرجه، اعتقاد دارند مهاجم ایرانی به دنبال فریب‌دادن داوران است.

انتقادات رقبا از طارمی در حالی مطرح می‌شد که به گواه کارشناسان داوری و حتی داوران اتاق VAR، تمامی خطاهای رخ‌داده بر روی او درست بوده بااین‌وجود چندی پیش مطلبی توهین‌آمیز در وب‌سایت رسمی اسپورتینگ خطاب به این بازیکن ایرانی منتشر و طارمی را به فریبکاری متهم کردند. یادداشتی که با واکنش شدید باشگاه پورتو در حمایت از ستاره ایرانی خود همراه شد و حتی این بازیکن ملی‌پوش پس از باز کردن دروازه پورتیموننزه و در پاسخ به این یادداشت زشت، با علامت هیس باشگاه رقیب را به سکوت دعوت کرد.توضیح طارمی درباره پنالتی‌ها در دادگاه!
بر اساس آمار به‌دست‌آمده، مهدی طارمی در این فصل ۸۳ شوت به سمت دروازه‌ها زد، ۵۰ مرتبه برای گلزنی تلاش کرد و ۶ پنالتی خود را نیز به گل تبدیل کرد. مورد آخر برای مهاجم ایرانی موضوع حساسی است که اغلب متهم به "فریب داوران" در محوطه جریمه حریف شده است. موضوعی که باعث شد او در یک روزنامه پرتغالی به دفاع از خود بپردازد.
روزنامه Jornal de Notícias با تیتر "پنالتی؟ تقصیر من نیست که اول به توپ می‌رسم و روی من خطا می‌شود" این بخش از صحبت‌های طارمی را روی جلد نخست خود کار کرده است.
در ادامه به گفتگویی که با مهدی طارمی در این روزنامه کار شده است می‌پردازیم:
مهاجم ایرانی می‌گوید که به‌خاطر بازیکن پورتو بودنش به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و دررابطه‌با پنالتی‌ها توضیح می‌دهد که مدافعان باید مراقب برخوردهای داخل محوطه جریمه باشند.
مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پورتو می‌گوید در این فصل از سوی «علاقه‌مندان به سایر باشگاه‌ها» مورد بی‌احترامی قرار گرفته است، علت رخ‌دادن این اتفاق تنها این است که مهاجم ایرانی از تیمی با رنگ‌های آبی و سفید دفاع می‌کند.
در مصاحبه‌ای با Jornal de Notícias ، این مهاجم همچنین در مورد پنالتی‌هایی که امسال از حریفان گرفته و به همین دلیل نیز با انتقاداتی روبرو شد، اظهارنظر کرد و گفت که او مقصر "زودتر به توپ رسیدن و ارتکاب خطای مدافعان" نیست.
طارمی گفت: فکر می‌کنم فصل خیلی خوبی داشتم. هرگز به هیچ حریفی یا هیچ فردی بی‌احترامی نکردم. اما برخی از باشگاه‌های دیگر به من بی‌احترامی کردند. من هرگز پاسخی به این توهین‌ها ندادم. فکر می‌کنم از من انتقاد می‌شود چون‌که برای باشگاه پورتو بازی می‌کنم. هدف این انتقادات شخص مهدی طارمی نبود، بلکه این انتقادها از باشگاه پورتو بود.
مهاجم ایرانی در مورد گرفتن ضربات پنالتی از حریفان نیز افزود: این شیوه بازی معمولی من است، مدافعان باید در هنگام نزدیک شدن به من و احتمال برخورد، مراقب باشند. این تقصیر من نیست که اول به توپ می‌رسم و روی من خطا می‌شود. وقتی خطا درون محوطه جریمه رخ می‌دهد، پنالتی است.
این ایرانی حتی برای دفاع از خود از فناوری کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌کند. او گفت: تمام پنالتی‌ها توسط VAR آنالیز می‌شود. مسئولیت این اتفاقات با من نیست. همیشه داور خطای پنالتی گرفت و VAR هرگز مخالفتی با تصمیم داوران نکرد.
اژدهایان در این فصل قهرمان شدند و این عنوان در استادیو دا لوز، ورزشگاه خانگی بنفیکا که یکی از رقیبان قدیمی پورتو است، به دست آمد و طارمی در مورد این اتفاق گفت که این "فوق‌العاده" است: "جای بهتری برای انجام آن وجود نداشت و فوق‌العاده بود. شکست دادن بنفیکا، در استادیوم آنها، گواه دیگری بر این موضوع بود که ما بهترین تیم پرتغال هستیم."
طارمی در مورد هواداران پورتو در کشورش نیز صحبت کرد. او می‌گوید: هزاران ایرانی طرفدار پورتو هستند و می‌دانم که از قهرمانی تیم ما بسیار خوشحال بودند. من هم از تمام حمایت‌های آنها قدردانی می‌کنم.


کد مطلب: 337236

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337236/فصل-فوق-العاده-مهدی-طارمی-اروپا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir