کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقویت استراتژی دفاعی در هند-پاسیفیک

29 ارديبهشت 1401 ساعت 10:05


گروه بین الملل: اتحادیه اروپا به خاطر ترس از حضور رو به رشد چین و نگرانی‌ها نسبت به برهم خوردن نظم بین‌المللی در پی حمله روسیه به اوکراین تصمیم گرفته تا استراتژی دفاعی خود در منطقه هند-اقیانوس آرام را تقویت کند.
 گابریل ویسنتین، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور هند-اقیانوس آرام گفت: شعار ما همیشه این است که هر زمان ممکن است همکاری کنیم اما هر زمان هم لازم است باید دفاع کنیم. این استراتژی علیه هیچ کشوری نیست، این راهی برای تقویت ظرفیت‌ها و اعتبارمان از لحاظ دفاع از منافع‌مان است.وی افزود: هیچ مدرکی دال بر اینکه جنگی در این منطقه قریب‌الوقوع است، وجود ندارد؛ منطقه‌ای که بخش وسیعی از جهان از ساحل شرقی آفریقا گرفته تا کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام را پوشش می‌دهد. اما اتحادیه اروپا نگران است که به نظم مبتنی بر قوانین چندجانبه به طور کامل احترام گذاشته نشود.
گابریل ویسنتین تصریح کرد: قیمتی که باید برای نقض این نظم مبتنی بر قوانین چندجانبه تعیین شود، بسیار بالاست. قطعا این پیامی به افرادی است که می‌خواهند به شیوه‌ای خشونت آمیز این نظم چندجانبه را نقض کنند و آنها متوجه می‌شوند که اگر این کار را انجام دهند با چه چیزی مواجه می‌شوند.چین به عنوان بزرگ‌ترین تهدید این چنینی در منطقه تلقی می‌شود. ویسنتین گفت، اتحادیه اروپا چین را یک شریک و یک رقیب می‌داند.افزایش نگرانی‌ها نسبت به بسیج نظامی و تمایلات استراتژیک پکن پس از آن شدت گرفت که چین و جزایر سلیمان پیش‌نویس توافق امنیتی را امضا کردند که در ماه مارس خبرش درز شد و تلنگری برای شرکای سنتی این مجمع الجزیره همچون استرالیا، آمریکا و نیوزیلند بود.    
ویسنتین گفت: پیامی که مجمع‌الجزایر سلیمان با این کار برای ما فرستاد کاملا بلند و واضح بود؛ اتحادیه اروپا و دیگران باید اقدامات بیشتری انجام دهند.


کد مطلب: 337242

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337242/تقویت-استراتژی-دفاعی-هند-پاسیفیک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir