کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دعوت به وحدت در مقابله با چین

29 ارديبهشت 1401 ساعت 11:07


گروه بین الملل: وزیر خزانه‌داری آمریکا انتقاد از اقدامات اقتصادی و تجاری چین را افزایش داده و خواستار آن شد که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در به چالش کشیدن پکن و تنوع بخشیدن به زنجیره تامین، هم‌گام شوند.
 جنت یلن،  گفت: منفعت مشترک ما در تشویق چین به ترک اقداماتی اقتصادی است که به همه ما ضرر زده است.او به سیاست‌های چین در تجارت، سرمایه‌گذاری، توسعه و اقلیم و همچنین وام‌هایی اشاره کرد که بار بدهی‌های ناپایدار را بر دوش برخی کشورها بر جای گذاشته است.جنت یلن گفت: همگی باید چین را به ترک اقدامات ناشایسته‌اش تشویق کنیم. اگر موفق شویم، در یک رقابت برابر با چین شانس بیشتری خواهیم داشت که به سود مشاغل و مصرف‌کنندگان ماست.یلن هشدار داد که کشورهای غربی در زمینه «عنصرهای خاکی کمیاب» بیش از حد به چین وابسته هستند و پکن دارد در برخی محصولات فناوری سهم بازار قدرتمندی می‌سازد و به دنبال سلطه بر حوزه تولید نیمه‌هادی‌ها است.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که این تحولات ممکن است اقتصادهای بازار-محور و دموکرات را در برابر اهرم قدرت ژئوپلتیک چین آسیب‌پذیر کند، اما این کشورها می‌توانند با درونی‌سازی زنجیره تامین میان کشورهای هم‌سو و متحد، از جمله در حوزه مواد معدنی حیاتی، این خطر را کاهش داده و از بروز اختلال در زنجیره تامین جلوگیری کنند.
او همچنین از متحدان آمریکا خواست تا حمایت مالی از اوکراین را افزایش دهند و گفت که بودجه‌هایی که تا کنون اعلام شده نیازهای کوتاه‌مدت این کشور در نبرد با روسیه را برآورده نمی‌کند.


 


کد مطلب: 337254

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337254/دعوت-وحدت-مقابله-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir