به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۳۷۲۹۶

چه افرادی باید دوز چهارم تزریق کنند؟

چه افرادی باید دوز چهارم تزریق کنند؟
گروه جامعه: معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد: تمام گروه‌های در معرض خطر به علاوه افراد بالای ۷۰ سال باید نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.
دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به تزریق دوز چهارم برای گروه‌های در معرض خطر گفت: این افراد شامل بیماران نقص سیستم ایمنی، بیماران سرطانی، قلبی و عروقی، بیماران مبتلا به HIV، مبتلایان دیابت و فشار خون و سایر مبتلایان بیماریهای زمینه ای هستند.
وی افزود: بیمارانی هم که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند در شمار گروه‌های در معرض خطر محسوب می‌شوند.علاوه بر اینها افراد بالای 70 سال هم طبق اعلام وزارت بهداشت باید نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.این افراد باید زمانی برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند که چهار تا شش ماه از تزریق دوز سوم آنها گذشته باشد.
این مسئول در خصوص تزریق دوز چهارم برای سایر گروه‌های سنی هم گفت: فعلا در این زمینه دستورالعملی صادر نشده و همه چیز بستگی به آینده بیماری دارد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بسیاری افراد هنوز دوز سوم را تزریق نکرده‌اند، گفت: هم اکنون آنچه در جامعه مهم است تزریق دوز سوم است، اما متاسفانه هنوز درصد تزریق در این زمینه به حدود 50 درصد هم نرسیده است.
شاه آبادی گفت: همه باید بدانند که کرونا هنوز تمام نشده و هیچ چیز در خصوص آینده این بیماری مشخص نیست و نباید از خطرات آن غافل شد.
وی افزود: اثرات واکسن کرونا سه تا چهار ماه پس از تزریق کاهش می‌یابد و نیاز است که دوزهای تزریق تمدید شود، بنابراین افرادی که سه تا چهار ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته باید نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها