به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۳۷۳۷۸
هیچ نتیجه‌ای از جلسات دولت و مجلس به دست نمی‌آید

صفر کیلومتر‌هایی که الفبای کار اجرایی را نمی‌دانند، بر سر کار هستند

صفر کیلومتر‌هایی که الفبای کار اجرایی را نمی‌دانند، بر سر کار هستند
گروه سیاسی: در حالی که کمتر از ۱۰ ماه از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اعتراضات مردمی و صنفی بیش از هر زمان دیگر، به چشم می‌آید. از طرفی، عدم‌ساماندهی اوضاع و احوال اقتصادی کشور و از سوی دیگر، بحرانی‌شدن وضعیت معیشتی مردم خصوصاً پس از آزادی‌سازی قیمت برخی اقلام اساسی، دولت را در جایگاه سخت و حساسی قرار داده است. 

دو، سه ماهی است که به واسطه وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، صدای مجلس همسو با دولت هم درآمده است و باید به انتظار نشست و دید این گلایه‌های نمایندگان در هفته‌های آتی در برخورد جدی‌تر با کابینه سیدابراهیم رئیسی، نمایان خواهد شد یا نه؟ مصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی، نماینده مردم شهربابک در مجلس یازدهم معتقد است دوستی و همکاری مجلس با دولت، تنها یک‌طرفه است. او  می‌گوید: مجلس تاکنون در خصوص همکاری و همراهی با دولت، کوتاهی نکرده است و اولین قدم ما در این راستا، رای قاطع به وزرای پیشنهادی آقای رئیسی بود.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته در این ۱۰ ماه، به روش‌های مختلف از دولت حمایت کردیم و از این‌رو، هیات رییسه مجلس هم تا امروز اجازه اعلام وصول طرح استیضاح هیچ وزیری را نداده است، هرچند که من به این روند انتقاد دارم، چون این موضوع، حق و حقوق نمایندگان است.

هیچ نتیجه‌ای از جلسات دولت و مجلس به دست نمی‌آید
رضاحسینی اظهار داشت: هیات رییسه مجلس عدم اعلام وصول طرح‌های استیضاح وزرا را در جهت ایجاد وحدت مجلس با دولت می‌داند، غافل از اینکه این روند، مجلس را از راس امور انداختن است.وی با اشاره به اینکه که دولت، اصلاً در راس امور بودن مجلس را قبول ندارد، گفت: امروز، مجلس در تصمیمات دولت، طرف مشورت نیست. هرچند وزرا را به کمیسیون‌ها و صحن مجلس دعوت می‌کنیم و مسائل را با آن‌ها درمیان می‌گذاریم، اما پس از آن، نتیجه‌ای را در عمل نمی‌بینیم.
 
عضو مجمع نمایندگان استان کرمان یادآور شد: ما نمایندگان مردم در خانه ملت هستیم. نه در امور اجرایی کشور دخالت می‌کنیم و نه قصد دخالت داریم، اما نظارت، حق قانونی و رسالت ما است و باید با تمام توان از آن، استفاده کنیم. بار‌ها از دولتمردان خواستیم در انتصابات، افرادی را در راس کار بگذارند که اصطلاحاً «کننده کار» باشند. باید افراد توانمند روی کار باشند اما آنها صفر کیلومتر‌هایی که الفبای کار اجرایی را هم نمی‌دانند و فقط با تحصیلات آکادمی، پیشوند دکتر را برای خود قرار دادند را بر سر کار آورده‌اند. این روند، کار اقتصاد و معیشت مردم را جلو نمی‌برد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد: تاکنون برنامه خاصی در حوزه اقتصاد از دولت ندیدم. در همین تصمیمات اخیر اقتصادی دولت، احساس می‌شود، کار با آزمون و خطا جلو می‌رود. اینکه یک تصمیمی را بگیریم و حالا ببینیم بازتاب اجتماعی آن چیست یا مثلاً مجلس چه واکنشی نشان می‌دهد، باعث خروجی مثبت نخواهد شد. متاسفانه تا ما هم بخواهیم حرف بزنیم، برخی فشار‌های درونی و بیرونی، مانع انجام کار اصلی ما می‌شود و عده‌ای هم مرتب می‌گویند وحدت، همکاری و همراهی را برهم نزنید.

او در پاسخ به اینکه، صبر مجلس نسبت به عملکرد دولت تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: همین الان هم، صبر خیلی از نماینده‌ها، لبریز شده است و حتی شاهدیم، افرادی که روزگاری به شدت از دولت حمایت می‌کردند، امروز آن یکپارچگی را ندارند و انتقاد‌ها توسط این افراد هم، بیشتر شده است. اگر نطق و تذکرات نمایندگان را رصد کنید، می‌بینید هر روز، تندتر از دیروز علیه دولت صحبت می‌کنند که این اتفاقات به ضرر دولت است و نشان می‌دهد، دولت، دوستی یک‌طرفه را می‌خواهد و حاضر نیست از مجلس مشورت بگیرد تا کار به نحو احسن جلو برود، پس ما باید از ابزار‌های قانونی خود در این رابطه استفاده کنیم.

رضاحسینی در واکنش به اینکه اگر هیات رییسه مجلس به سنوات گذشته، جلوی استیضاح‌ها را بگیرد، چطور می‌توانید از این ابزار نظارتی استفاده کنید؟ گفت: این کاری که اکنون هیات رییسه می‌کند، همیشگی نیست؛ یعنی این مسیر، تاریخ مصرف دارد. وقتی بازتاب‌های منفی اجتماعی بروز پیدا می‌کند، آن‌ها هم مجبور می‌شوند به خواست نمایندگان تمکین کنند.
مرجع : رویداد24
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۶:۳۴
سالی که نکوست از بهارش پیداست علم وتجربه حرف اول میزنه این آقایان که سر کرن نه علم اش دارن نه تجربه (387938)
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۶:۳۵
از رئیسشون که شش کلاس سواد داره بپرسن ؟ چیکار کنن؟ (387983)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها