به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۳۷۳۸۷

فعالیت بی‌دغدغه در وب بین‌الملل با سرورهای مجازی

فعالیت بی‌دغدغه در وب بین‌الملل با سرورهای مجازی
خرید سرور مجازی با امکان تحویل فوری
با توجه به محدودیت‌هایی که برای دسترسی به برخی سرویس‌های اینترنتی در کشور ایران وجود دارد، بدون استفاده از خدمات برتر میزبانی وب نمی‌توانیم به راحتی کسب‌وکار خود را گسترش دهیم. همچنین فیلترینگ و بسته‌شدن برخی سایت‌های خارجی می‌تواند مشکلاتی را برای ایرانیان به همراه داشته باشد. پس تکلیف چیست؟ چگونه می‌توان تحریم‌ها را دور زد؟
شما می‌توانید با خرید سرور مجازی به راحتی این مشکلات را از سر راه خود بردارید. این سرورها انواع مختلف و کانفیگ‌های متفاوتی دارند که در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها بپردازیم.

سرور مجازی چیست؟
در اختیار داشتن یک سرور کامل و اختصاصی می‌تواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد اما به دلیل هزینه بالا و عدم کاربردی بودن در بسیاری از مواقع، این سرورها مورد توجه قرار نمی‌گیرند. از این رو این سروهای اختصاصی، به بخش‌های کوچکی با مشخصات مختلفی تقسیم شده‌اند تا با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به یک سرور اختصاصی، نیاز خود را رفع کنید. این بخش‌های کوچک‌شده، سرور مجازی نام دارند.
 این در حالی است که اگر قصد خرید یک سرور اختصاصی را داشتید، شاید کانفیگی بسیار قوی‌تر در اختیار شما قرار داده می‌شود که به آن‌ها نیازی نخواهید داشت. در ادامه به تفاوت‌های میان یک سرور مجازی خواهیم پرداخت. البته پیش از بیان تفاوت‌های میان آن دو قصد داریم تا مشخصات یک سرور را برای شما بیان کنیم.

بررسی سخت‌افزار سرورهای مجازی
همانطور که گفته شد، یک سرور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با توجه با نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید. سرورها را می‌توان نوعی کامپیوتر دانست. چرا که هر سرور از رم، حافظه، پردازنده و دیگر مواردی تشکیل شده است که یک کامپیوتر از آن‌ها بهره می‌برد.

رم؛ از جمله ویژگی‌های مهم سرور مجازی
هر کامپیوتر دو نوع حافظه دارد، حافظه دائم و حافظه موقتی. در نظر داشته باشید که با حافظه دائم می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را درون آن ذخیره کنید. این در حالی است که یک حافظه موقتی به نام رم تنها اطلاعات مورد نیاز کامپیوتر را ذخیره و پردازش می‌کند و در صورتی که کامپیوتر خاموش شود، اطلاعات درون رم هم از بین خواهد رفت.
 رم‌های امروزی مورد استفاده در سرورها معمولا از دو نوع DDR3 و DDR4 هستند. تفاوت میان این انواع به غیر از تفاوت فیزیکی به فرکانس تبادل اطلاعات مربوط می‌شود.
یک حافظه موقتی DDR3 سروری به طور عادی می‌تواند تا 1333 یا 1600 مگاهرتز فرکانس تبادل اطلاعات داشته باشد. البته که در برخی مواقع این میزان به 1800 مگاهرتز هم می‌رسد. این در حالی است که یک رم نسل 4 مناسب برای سرور می‌تواند تبادل اطلاعات را با سرعتی بیشتر از دو برابر انجام دهد. به طوری که فرکانس این نوع رم‌ها در حالت عادی 3200 و در حالت بوست شده تا 3500 مگاهرتز نیز افزایش پیدا می‌کند. از این رو زمانی که شما از سروری مثل سرور مجازی هتزنر آلمان استفاده می‌کنید و نیاز به سرعت بالا دارید، باید به سراغ حافظه‌های DDR4 بروید.

انواع حافظه‌های مورد استفاده در سرورهای مجازی
یکی از موارد دیگری هم که در قیمت سرور و هم در سرعت عملکرد آن تاثیر دارد، نوع و حجم‌هارد مورد استفاده است. در گذشته انواع مختلف دیسک‌ها وجود داشتند که برخی از آن‌ها مانند فلاپی منسوخ شدند. در سرورهای امروزی و در سیستم‌های کامپیوتری جدید،‌هاردهای دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند که دیگر مکانیکی نیستند. این‌هاردها SSD و NVMe نام دارند.
اس اس دی‌ها،‌هاردهایی هستند که سرعت آن‌ها حدودا 5 برابر یک‌هارد دیسک معمولی است و از این رو سرعت مناسبی را برای یک سیستم خانگی و برخی سرورهای سبک دارند. اما اگر ما سروری داشتیم که برای فعالیت‌های سخت و سنگین ساخته شده باشد، باید سراغ چه نوع‌هاردی برویم؟



اگر قصد خرید یک سرور مجازی تحویل آنی را دارید، می‌توانید سراغ سرورها و سرویس‌های ارائه دهنده با‌هارد NVMe بروید. این نوع‌هاردها نسلی جدیدتر از SSD هستند و بیشتر در سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که‌هارد‌های NVMe دارای سرعتی حدودا 5 برابر یک SSD و 25 برابر یک HDD هستند و سرعتی فوق‌العاده بالا را به شما تحویل دهند.
به زبانی دیگر، یک‌هارد دیسک معمولی قادر است تا اطلاعات را در حدود 150 مگابایت در هر ثانیه بخواند. ولی یک SSD می‌تواند تا 550 مگابایت اطلاعات را بخواند. اما اگر NVMe را انتخاب کنید، این سرعت تا 2500 مگابایت در هر ثانیه افزایش پیدا می‌کند!

پردازنده‌های مختلف اینتل
هر سرور از چندین پردازنده تشکیل شده است. اکثر این پردازنده‌ها هم یا از نوع اینتل سری Core-I یا از سری Xeon هستند. پردازنده‌های سری زئون مخصوص سرورها ساخته شده‌اند و تعداد هسته‌های بسیار زیادی را دارند. به عنوان مثال می‌توان گفت که یک پردازنده زئون معمولی حدودا از 24 هسته تشکیل شده است که هرکدام از فرکانسی در حدود 3.4 گیگاهرتز دارند.
 هر سرور از دو الی سه پردازنده و در برخی مواقع هم از تعدادی بیشتر پردازنده تشکیل شده‌اند. به عنوان مثال، اگر زمانی شما یک سرور اختصاصی خریداری کنید، با تعداد هسته‌های بسیاری زیادی مواجه خواهید شد که تقریبا از پس هرکاری بر خواهند آمد.
در هنگام خرید سرور تحویل آنی مانند سرور مجازی ایران برای شما پلن‌های مختلفی ارائه خواهد شد که هرکدام تعداد هسته‌های پردازنده مشخص و متفاوتی را دارند. در حالت پایه به شما یک هسته تعلق خواهد گرفت. این در حالی است که در حالات دیگر در برخی مواقع هم می‌توانید تا 8 هسته از یک پردازنده را دریافت کنید.

ترافیک اینترنت؛ نکته‌ای که در خرید سرور مجازی تحویل آنی باید به آن توجه داشت
تصور کنید که یک سرور مجازی برای کشور دیگری مانند آلمان یا آمریکا را خریداری کرده‌اید. در این حالت دو نوع ترافیک اینترنت برای شما مطرح می‌شود. اولین نوع، اینترنتی است که از ایران شما را به سرور خود متصل می‌کند و نوع بعدی، اینترنتی است از سمت سرور به سایت‌های مختلف متصل می‌شود.
 اینترنتی که از سمت شما با سرور متصل می‌شود، به سرویس ارائه‌دهنده ارتباطی ندارد. اما پهنای باندی که از سمت سرور در اختیار شما قرار دارد، ارتباط مستقیمی با پلن انتخابی دارد. به عنوان مثال، یک پلن پایه ممکن است ماهانه تنها 10 گیگابایت اینترنت را در اختیار شما بگذارد. البته که برخی سرویس‌های میزبان ترافیک نامحدودی را دارند و میزان حجم ربطی به پلن انتخاب شده توسط شما ندارد.

انواع سرورهای مجازی
سرورهای مجازی خود از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند. به همین خاطر این بخش‌بندی باید به صورت مجازی و با کمک برنامه‌هایی انجام شود که در ادامه نیز به آن‌ها می‌پردازیم.



به طور کلی می‌توان گفت که یک سرور مجازی که با تحویل آنی خریداری می‌شود، از دو نوع مدیریت شده و مدیریت نشده تشکیل شده است. اگر شما دارای کسب‌وکار یا سازمانی هستید که دارای سایتی پربازدید و سنگین است، باید به سراغ سرورهای اختصاصی استفاده کرد.
در بسیاری از مواقع که فردی دانش فنی لازم را درباره ارتباط با یک سرور اختصاصی ندارد، می‌تواند به سراغ خرید سرورهای مجازی مدیریت شده برود. این نوع سرورها توسط تیم کارشناسی شرکت‌هاستینگ مدیریت می‌شوند و شما برای این نوع سرورها دردسر خاصی نخواهید داشت.
البته اگر هم به دنبال این هستید که تمام کارهای سرور مجازی را خودتان انجام دهید، می‌توانید به سراغ نوع مدیریت نشده بروید. در نظر داشته باشید که راه‌اندازی این نوع سرورها نیاز به دانش تخصصی ندارد و افراد آماتور می‌توانند به سراغ این نوع سرورها بروند. البته لازم به ذکر است که این نوع سرورهای مجازی امنیت پایین‌تری را نسبت به نوع دیگر خود خواهند داشت.

انواع سیستم عامل‌های مورد استفاده در سرورهای مجازی
نکته‌ای که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید، سیستم عامل سرور مورد نظر است. برخی از سرویس‌های میزبان تنها یک سیستم عامل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این در حالی است که برخی دیگر به شما امکان نصب سیستم لینوکسی یا ویندوزی دلخواه با نسخه‌های متنوع را می‌دهند.
 به طور کلی می‌توان گفت سیستم عامل‌های قابل نصب در سرورها یا ویندوزی یا لینوکسی هستند. البته در برخی مواقع هم میکروتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ایران کاربرد آن کمتر از ویندوز و لینوکس است. سیستم‌های لینوکسی خود از انواع مختلفی مثل سیستم‌های فدورا، سنت او اس، دبیان یا اوبنتو در ورژن‌های مختلف و نسخه‌های متنوع 32 و 64 بیتی می‌دهد.
این در حالی است که اگر بخواهید به سراغ سرویس‌های ویندوزی بروید، گزینه‌های شما تنها به سه نوع ویندوز محدود خواهد شد. این سه نوع هم ویندوزهای سرور 2003، ویندوز سرور 2008 نسخه دوم و ویندوز سرور 2012 نسخه دوم هستند. البته اگر هم بخواهید به سراغ میکروتیک بروید، می‌توانید این سیستم عامل را با نسخه 5.24 در سرور خود داشته باشید.

کاربردها و مزایای سرور مجازی
همانطور که گفته شد، می‌توانید کارهای بسیاری را با سرور خود انجام دهید. از جمله این کاربردها هم می‌توان به گیمینگ، انجام معاملات ارز دیجیتال در صرافی‌های برتر مانند بایننس اشاره کرد که در ادامه به تمام آن‌ها می‌پردازیم.
 
صنعت گیمینگ
خیلی اوقات برای شما پیش می‌آید که به دنبال بازی کردن بازی‌های روز هستید اما به دلیل ضعف سیستم خود نمی‌توانید لذت این بازی‌ها را تجربه کنید. از طرفی دیگر، قیمت سیستم‌ها هم بسیار زیاد است و از این رو نمی‌توان از پس هزینه‌های آن برآمد. پس بچه‌کار باید کرد؟
در این حالت شما می‌توانید به سراغ خرید سرور اختصاصی یا مجازی با قدرت بالا بروید. در این حالت می‌توانید لذت بازی دلخواه خود را با سروری ایرانی یا خارجی تجربه کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر به دنبال بازی کردن به صورت آفلاین یا به هر نوع دیگری هستید که به سرور خارجی نیاز ندارید، می‌توانید به سراغ سرورهای مجازی ایرانی بروید که هزینه‌ای کمتر را برای شما داشته باشند.

سرور مجازی تحویل آنی؛ مناسب برای کسب و کارهای آنلاین
کسب‌وکارهای آنلاین امروزی همواره به دنبال این هستند که سرورهای پرسرعت و مطمئن را داشته باشند. بیزینس آنلاین اگر پربازدید باشد و همواره مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کند، بهتر است برای خود سروری اختصاصی داشته باشد. اما اگر هنوز به این درجه نرسیده است، می‌توانید با خرید سرور از نوع مجازی با هزینه‌ای کمتر کار خود را انجام دهید.

معملاات ارز دیجیتال
شما می‌توانید با خرید سرور مجازی خود، به فعالیت در زمینه‌های مختلفی بپردازید. در نظر داشته باشید که برخی صرافی‌های خارجی مانند فارکس یا بایننس به دلیل پیروی از سیاست‌های آمریکا، دسترسی انجام معاملات را به ایرانیان نمی‌دهند. از این رو باید با آی‌پی آدرس‌های خارجی وارد این برنامه‌ها شد.
 بسیاری می‌گویند که با وی‌پی‌ان می‌توانند به راحتی وارد این برنامه‌ها شوند. اما باید در نظر داشت که این برنامه‌ها به دلیل اینکه قصد دارند امنیت بالای خود را حفظ کنند، اجازه وارد شدن به یک حساب صرافی را با چند آی‌پی از کشورهای مختلف نمی‌دهند و حساب کاربری را مسدود می‌کنند. پس با چه‌کار کرد؟
شما باید یک آی‌پی ثابت از یک کشور داشته باشید که بتوانید هر زمان که تمایل داشتید، به حساب کاربری خود متصل شوید. از این رو، می‌توانید با خرید سرور خارجی، به راحتی و بدون هیچ دردسری به حساب کاربری خود در این صرافی‌ها وارد شوید.

پی‌پال و دیگر سرویس‌های مالی
یکی دیگر از امکاناتی که خرید سرورهای مجازی در اختیار شما می‌گذارند، بهره‌مندی از سیستم‌های خدمات مالی مانند پی‌پال، مستر و ویزا است. شما می‌توانید با داشتن یک سرور مجازی، یک آی‌پی خارجی داشته باشید. از این رو استفاده از خدمات و ثبت‌نام در شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های مالی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.
در نظر داشته باشید که اگر قصد ایجاد حساب در یکی از این برنامه‌ها را دارید، باید آدرسی واقعی را هم داشته باشید که به شما امکان استفاده از خدمات این برنامه‌ها داده شود. همچنین اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که برای استفاده از سرور مجازی برای این نوع سرویس‌های مالی، باید به حتما سرور شما خارجی باشد. زیرا اگر سرور ایرانی را خریداری کنید، هیچ فرقی به حال شما نخواهد شد و باز با همان مشکلات دست و پنچه نرم خواهید کرد.

توسعه نرم‌افزار
یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار یا برنامه‌‌نویس به خوبی با Live Share آشنایی دارد. این گزینه در بسیاری از IDEها وجود دارد و به تیم این امکان را می‌دهد تا بتوانند همزمان روی یک کد کار کنند. حال تصور کنید که بتوانید این کار را برای تیم خود روی یک سیستم پیاده‌سازی کنید.
ممکن است زمانی شما قصد داشته باشید تا اطلاعاتی را به صورت آنلاین داشته باشید و با خود به همه‌جا ببرید. اما این اطلاعات یک فایل کوچک 50 مگابایتی نیست که بتوان آن را در درایو ذخیره کرد. به همین خاطر می‌توانید یک سیستم عامل را روی سرور مجازی خود داشته باشید و به طبع آن بتوانید به راحتی فایل‌های سنگین خود را منتقل کنید.
 از جمله دیگر کاربردهای استفاده از سرور مجازی در توسعه نرم‌افزار، امکان استفاده از دو سیستم عامل به صورت همزمان است. به این صورت که شما می‌توانید به راحتی و بدون هیج مشکلی در یک کامپیوتر و به صورت همزمان از دو سیستم عامل استفاده کنید. به عنوان مثال شما در حال طراحی بخش گرافیکی برنامه خود هستید و کارت گرافیک شما برای پردازش کار آسیب دیده است. در این حالت می‌توانید به سراغ سرور مجازی رفته و کار خود را ادامه دهید.

خرید سرور مجازی تحویل آنی از آریا سرویس
آریا سرویس با ارائه انواع سرور ساعتی مناسب برای کسب‌وکارها، برنامه‌نویسان و مشاغل و شرکت‌ها، می‌تواند همواره انتخابی مناسب برای شما جهت خرید سرور مجازی باشد. در نظر داشته باشید که شما با خرید این سرور می‌توانید با امکانات صددرصد آنلاین پنل کاربری مانند نصب سیستم عامل دلخواه، سرور خود را مدیریت کنید.
امکانات سرورهای آریا سرویس به اینجا ختم نمی‌شوند. شما می‌توانید در این نوع سرورها، به راحتی و بدون نیاز به خاموش و روشن کردن کامپیوتر خود، به آن‌ها برنامه دهید تا به صورت اتوماتیک برای شما فعالیتشان را انجام دهند. سرورهای مجازی این شرکت میزبانی وب به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی دسترسی به کنسول تغییر رمز عبور و منابع مصرفی سرور داشته باشید.
در آریاسرویس از زیرساخت‌های فیبر و تجهیزات سیسکو و فایروال‌های به‌روز استفاده می‌شود. همچنین این مجموعه موفق شده است از سال 1395 تاکنون مجوز فعالیت را از وزارت صنعت معدن دریافت کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها