کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۵ دانشگاه برتر آلمان کدامند؟

30 ارديبهشت 1401 ساعت 14:07


گروه علمی: در نسخه ۲۰۲۲ ‌نظام رتبه‌بندی "کیواس"، دانشگاه‌های آلمان نیز رتبه‌بندی شده‌اند.به گزارش ایسنا، رتبه بندی کیواس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌گیرد.آخرین باری که این رتبه بندی برای سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد، دانشگاه‌های اروپا نیز رتبه‌بندی شدند. دانشگاه‌های آلمان در سطح جهان عملکرد تقریبا خوبی دارند. به نحوی‌که بیش از ۱۰ دانشگاه این کشور در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. 
 

امکان تحصیل و کسب تجربه کاری همزمان یکی از مزایای تحصیل در آلمان است. دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی در آلمان از این امتیاز برخوردار هستند که درخواست اقامت بدهند و برای یافتن شغل به مدت ۱۸ ماه در این کشور بمانند. به این ترتیب، رتبه بندی دانشگاه‌های آلمان به ترتیب ذیل است:

۱- دانشگاه "فنی مونیخ"(Technical University of Munich)
دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی در مونیخ آلمان است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین موسسات فناوری آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از دانشگاه‌های برتر اروپا و متعهد به تعالی در تحقیق و تدریس، آموزش بین رشته‌ای و ارتقاء فعال دانشمندان جوان است. این دانشگاه همچنین پیوندهای محکمی با شرکت‌ها و موسسات علمی در سراسر جهان دارد و از نخستین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود.

۲- دانشگاه "هایدلبرگ"(Heidelberg University)
دانشگاه هایدلبرگ قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه آلمان و در زمرهٔ مشهورترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ میلادی تأسیس شد.دانشکده پزشکی هایدلبرگ از بهترین دانشکده‌های پزشکی اروپا و دنیا به حساب می‌آید و سالیانه مقالات بسیاری از این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسد. این دانشگاه در بسیاری از رشته‌ها رتبه‌ای برابر و حتی بالاتر از دانشگاه آکسفورد و دیگر دانشگاه های مطرح دنیا کسب کرده است.

۳- دانشگاه "لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ"(Ludwig Maximilian University of Munich)
از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان و یکی از دانشگاه‌های برتر آن کشور است که در شهر مونیخ قرار دارد. این اولین دانشگاه ایالت بایرن بوده که در سال ۱۴۷۲ میلادی در شهر اینگولشتات (۸۰ کیلومتری شمال مونیخ، که در آن زمان دهکده کوچکی بود) بنیان‌گذاری شد و پس از اشغال شهر توسط ارتش فرانسه در سال ۱۷۹۹ به شهر لاندزهوت و سپس به شهر مونیخ منتقل گشت.

۴- دانشگاه "آزاد برلین"(Free University of Berlin)
این دانشگاه که یکی از بزرگترین دانشگاه‌های برلین است و در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می‌پذیرد، در سال ۱۹۴۸ میلادی در دوران جنگ سرد و با حمایت آمریکایی‌ها افتتاح شد.دانشگاه آزاد برلین با داشتن ۳۰ درصد استادِ زن، بیشترین عضو هیات علمی "زن" را در اختیار دارد.
دانشگاهیان این دانشگاه تاکنون ۵ مرتبه موفق به کسب جایزه بزرگ نوبل شده‌اند.

۵- دانشگاه "هومبولت برلین"(Humboldt University of Berlin)
این دانشگاه که در شهر برلین قرار دارد، طی دو قرن گذشته جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده‌است. دانشگاه هومبولت یکی از ۱۱ برنده جایزه برترین دانشگاه‌های قدیمی آلمان است و همواره یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا و از برترین‌ها در زمینه هنر و علوم انسانی در سطح جهان بوده است.


کد مطلب: 337444

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337444/۵-دانشگاه-برتر-آلمان-کدامند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir