به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۳۷۵۳۱

سرگیجه رئالی‌ها از رفتار ستاره فرانسوی

سرگیجه رئالی‌ها از رفتار ستاره فرانسوی
گروه ورزشی: ادعای روز گذشته خبرنگاران نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن درخصوص توافق امباپه خبرساز شد.
 داستان امباپه و رئال یک‌سریال چندفصلی و طولانی است که از سال ۲۰۱۷ آغاز شده. دیروز خبرنگاران نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ادعا کردند که این بازیکن با باشگاه فرانسوی بر سر یک‌قرارداد ۲‌ساله دیگر به توافق رسیده است. این در حالی است که او با رئال مادرید هم از مدت‌ها پیش به توافق رسیده بود. مسئله پول است. ستاره فرانسوی درصورت ماندن در پاریس یا رفتن به مادرید بیش از ۱۰۰‌میلیون یورو پاداش وفاداری یا پاداش قرارداد می‌گیرد اما دستمزد و درآمدش در ۲‌باشگاه متفاوت خواهد بود. نمایندگان کیلیان امباپه ۲۰۰‌میلیون یورو از رئال‌مادرید درخواست پاداش کردند  که در نهایت به مبلغ ۱۳۰‌میلیون یورو به توافق رسیدند.
 
امباپه ۱۳۰میلیون یورو پاداش از رئال مادرید دارد و پاداش تمدید قراردادش با پاری سن ژرمن ۱۸۰میلیون یورو است. رئال سالی ۲۵میلیون یورو بیشتر نمی‌تواند بدهد، کمتر از نصف پیشنهاد مالکان قطری پی‌اس‌جی. پاری‌سن‌ژرمن در آخرین تلاش‌ها برای نگه داشتن کیلیان امباپه، قراردادی رکوردشکن را پیشنهاد کرده که دستمزد سالانه امباپه پس از کسر مالیات را به ۵۶.۴‌میلیون یورو می‌رساند؛ یعنی ثانیه‌ای در حدود ۲‌یورو. همچنین حق تصویر بازیکن که یکی از درآمدهای اوست در مادرید ۷۰در برابر ۳۰درصد حق باشگاه اسپانیایی است درحالی‌که اگر در پاریس بماند، صددرصد حق تصویرش در اختیار خودش خواهد بود.

منابع نزدیک به خانواده امباپه گفته‌اند که او امروز یا نهایتا فردا تصمیمش را قطعی می‌کند اما فلورنتینو پرس و باشگاه رئال‌مادرید انگار از او ناامید شده‌اند. پرس فصل پیش هم حاضر بود ۲۰۰میلیون یورو برای خریدش بپردازد. مدیر باتجربه رئال سال۲۰۱۷هم به خرید این بازیکن نزدیک بود اما امباپه در ۱۷سالگی ترجیح داد از موناکو به پاری‌سن‌ژرمن برود و از وطنش خارج نشود. این می‌تواند دومین باری باشد که پرس در خرید بازیکن محبوبش شکست می‌خورد. او دو بار هم در خرید نیمار شکست خورد و سپس برای همیشه نام این ستاره را از لیست بازیکنان مورد علاقه‌اش خط زد و حتی یک‌بار به پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن برای خریدش گوش نداد. در مورد جذب آرسن ونگر هم همین اتفاق افتاد و پرس وقتی دو بار از سرمربی فرانسوی نه شنید، دیگر به او فکر نکرد. پرس بر سر فروش کریستیانو رونالدو و آزاد کردن سرخیو راموس هم نشان داد که خودش یا نام باشگاه بزرگ‌تر از هر ستاره‌ای است. به هر حال اگر این انتقال صورت نگیرد، امباپه برای همیشه در مادرید فراموش می‌شود.
 
پرس فعلا زورش به رئیس‌جمهور فرانسه و امیر قطر نرسیده است. ادو اگیره، خبرنگار رئالی مدعی شده که پیشنهاد جدیدی که پاریس به امباپه ارائه کرده، به او اجازه می‌دهد بازیکنان و مربی مورد علاقه خود را انتخاب کند. وقتی رئیس ۲‌کشور مهم در تصمیم او دخالت می‌کنند، بدیهی است بازیکن به اختیاراتی فراتر از یک فوتبالیست دست یابد. اکیپ گزارش داده که امباپه یکشنبه ساعت ۱۳:۳۰(به وقت ایران) تصمیمش را اعلام می‌کند. او در این ساعت با تله فوتبال مصاحبه دارد.

برخی منابع ادعا کرده‌اند که باشگاه اسپانیایی از رفتار امباپه و مادرش گیج و سرخورده شده‌اند و روز جمعه با نمایندگان لواندوفسکی، دمبله و سادیو مانه تماس گرفته‌اند. درصورت ماندن امباپه در فرانسه، باشگاه فرانسوی شاید مذاکره با نمایندگان نونیس، آقای گل پرتغال و بنفیکا را متوقف کند و به خریدهایی در پست‌های دیگر بپردازد. شاید لوییس سوارس به دوستانش یعنی نیمار و مسی بپیوندد و مثلث MSN بار دیگر و این‌بار در کنار امباپه شکل بگیرد.
 
با وجود غیبت این بازیکن در تمرینات، او در آخرین بازی فصل که امشب مقابل متس برگزار می‌شود در ترکیب حاضر خواهد بود. شاید اگر امباپه در این بازی از سوی هواداران هو شود، در تصمیم روز یکشنبه‌اش تأثیر بگذارد. رکورد عجیب پاری‌سن‌ژرمن وقتی کیلیان امباپه در پارک‌دوپرنس گل زده؛ ۴۵‌برد، صفر تساوی و صفر باخت. آخرین خبر اینکه دیروز سایت گل حوالی ظهر جمعه خبر زد که امباپه پیشنهاد رئال را پذیرفته اما آن را پس از فینال لیگ قهرمانان اعلام می‌کند.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها