به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۳۷۵۵۴

کاهش ۸ درصدی حجم آب موجود در سد‌ها

کاهش ۸ درصدی حجم آب موجود در سد‌ها
گروه اقتصادی: بارش‌های اخیری که در کشورمان به وقوع پیوسته به ذوب شدن پوشش برفی منجر و همین امر آبگیری سد‌ها را بهبود داده است با اینحال هنوز وضعیت نسبت به پارسال همچنان با کاهش روبرو است.تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران هم بیانگر آن است که حجم مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر۱۴۰۰) تا ۲۴ اردیبهشت ماه درحالی به رقم ۲۷ میلیارد و ۱۲ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پارسال که ۲۹ میلیارد و ۴۲ میلیون متر مکعب بوده است ۸ درصد کاهش دارد.

ذوب شدن پوشش برفی و نیز بارش‌های اخیر سبب رشد ورودی آب به سد‌ها شده است به گونه‌ای که مجموع کل آب وروری به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ اردیبهشت ماه در حالی ۲۴ میلیارد و ۳۹ میلیون متر مکعب است که پارسال و در همین بازه زمانی این رقم ۲۴ میلیارد و ۱۸ میلیون متر مکعب بوده که یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

میزان خروجی آب از سد‌ها نیز در بازه زمانی ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال ۱۶ میلیارد و ۴۹ میلیون متر مکعب است. پارسال و در همین بازه زمانی میزان خروجی آب از سد‌ها ۲۲ میلیارد و ۱۰ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با امسال ۲۵ درصدکاهش دارد. ظرفیت کلی سد‌های کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است. اکنون ۵۴ درصد ظرفیت سد‌ها از آب پر است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: بحران آب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها