به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۳۷۵۶۰

۵ ستاره تیم ملی به دنبال تغییر تیم

۵ ستاره تیم ملی به دنبال تغییر تیم
گروه ورزشی:۵ بازیکن نامدار تیم ملی برای حضور در پازل تاکتیکی دراگان اسکوچیچ در جام جهانی نیاز به تغییر تیم دارند و ممکن است دوباره سر از فوتبال ایران دربیاورند. حضور در جام جهانی؟ چه اتفاق بزرگ و وسوسه‌کننده‌ای. کمتر از ۱۹۰ روز تا آغاز بیست‌ودومین دوره بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان باقی‌مانده است. آخرین گردهمایی ۳۲ تیمه که می‌تواند بازهم آبستن حوادث بسیاری باشد. چه باشکوه است؛ بخشی از این ماجرای بزرگ بودن.
 
برگزاری این دوره از مسابقات در قطر باعث شد تا زمان برگزاری‌اش در اواخر سال میلادی باشد و این یعنی بازیکنان این فرصت را دارند تا حدود نیم‌فصل بیشتر برای قرار گرفتن در لیست نهایی مربیان تلاش کنند و شانس خود را بیازمایند. بازیکنان ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند. آن‌ها برای به‌دست آوردن یکی از ۲۳ پیراهن تیم ملی می‌بایست تمام انرژی خود را در مدت زمان باقی‌مانده خرج کنند تا نظر دراگان اسکوچیچ جلب شود.

برخی از بازیکنان جایگاه ویژه‌ای در تیم ملی دارند که شاید فقط یک اتفاق ناگوار و یا عجیب بتواند آن‌ها را از حضور در جام جهانی و ترکیب اصلی محروم کند. مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، صادق محرمی و احتمالا یکی ۲ نفر دیگر شامل این دسته می‌شوند. اما نفرات دیگری هستند که برای حضور در لیست نهایی باید دست به تغییراتی بزنند. آن‌ها عضوی از پازل تاکتیکی و ذهنی اسکو هستند اما ممکن است وضعیت باشگاهی‌شان در چند ماه پیش رو باعث شود نتوانند در لیست نهایی جایی داشته باشند و یا جزو مهره‌های اصلی به حساب بیایند. این ستاره‌های نام اشنا شنیده می‌شود برای تغییر وضعیت نا به سامان فعلی خود، تصمیم گرفته‌اند به فوتبال ایران برگردند و احتمالا در نزدیکیِ سرمربی تیم ملی برای حضور در قطر تلاش کنند.

سعید عزت‌اللهی
الغرافه هم نتوانست مقصد مناسبی برای این هافبک خوش‌نقش و باپتانسیل باشد. سعید فعلا انتخاب‌های مناسبی در این چند سال نداشته و نتوانسته در باشگاه‌های اروپایی و حتی آسیایی‌اش توانایی فراوانش را نشان دهد. شنیده می‌شود سعید بعد از تجربه نه چندان خوب در الغرافه که منتج به حذفی ناگوار از لیگ قهرمانان آسیا شد، تصمیم گرفته به فوتبال ایران برگردد. البته که همچنان عزت‌اللهی مشتاق پیشنهادی خارجی است و با تیم سقوط کرده وایله دانمارک قرارداد دارد اما در سال منتهی به جام جهانی پذیرش ریسکِ حضور در یک تیم جدید غیر ایرانی یا رفتن به لیگ دوی دانمارک، شاید او را از هدفش دور کند. سعید جزو مهره‌های اصلی تیم اسکوچیچ است و می‌تواند با انتخابی درست در بهترین فرم به قطر ورود کند. چند تیم پرطرفدار لیگ رقابت جذابی برای جذب هافبک شماره ۶ تیم ملی دارند.

علیرضا بیرانوند
نه آنتورپ بلژیک و نه بوآیشتای پرتغال نتوانستند علیرضا را به اهدافش برسانند. نمایش ناامیدکننده و کوتاه‌مدت این دروازه‌بان ۲۹ ساله در ۲ فصل اخیر فقط باعث شد تا جایگاهش در درون دروازه تیم ملی متزلزل شود و برای چند بازی امیر عابدزاده به گلر شماره یک تبدیل شود. علیرضا به خاطر اشتباه امیر، دوباره به دروازه برگشت اما هیچ دوست ندارد بازهم دوری از دروازه که بدترین آفت برای یک دروازه‌بان است، او را از دومین حضور ثابت در جام جهانی محروم سازد. تقریبا همه می‌دانیم که مقصد احتمالی علیرضا کجاست. او مدنظر پرسپولیس است و رسانه‌های داخلی و خارجی چند روزی است که به آن می‌پردازند. حتی روز چهارشنبه شنیده شد که باشگاه آنتورپ حاضر است بدون دریافت مبلغ رضایتنامه حدودا ۷۰۰ هزار دلاری قرارداد دروازه‌بان ایرانی‌اش را فسخ کند و این یعنی بازگشت علیرضا به پرسپولیس، محتمل‌تر از هر زمان دیگری است. 

کریم انصاری‌فرد
یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی کریم انصاری‌فرد است. شماره ۱۰ بااخلاقی که اغلب در تیم اسکوچیچ به عنوان مهره‌ای تعویضی و در اواخر مسابقه به میدان می‌رود. با این حال کریم بدش نمی‌آید سومین جام جهانی دوران بازیگری‌اش را تجربه کند و برای زدن گل دوم در این جام تلاش کند. او این فصل در تیم آاِک آتن یونان گزینه اصلی خط حمله نبود و مدام بین ترکیب اصلی و ذخیره در رفت‌وآمد بود و فقط ۶ گل به ثمر رساند. قرارداد کریم با زرد‌ومشکی‌ها تا سال ۲۰۲۳ خواهد بود و این احتمال وجود دارد که شاهد ترانسفرِ این مهاجم ۳۲ ساله باشیم. شاید ایران، مقصد بعدی ستاره تیم ملی باشد.

مرتضی پور علی‌گنجی
مرتضی مدت‌ها بود که علاقه داشت به فوتبال ایران برگردد و گویا این خواست بالقوه، فعلیت پیدا کرده و به زودی شاهد بازی کردن شماره ۸ تیم ملی در لیگ برتر ایران خواهیم بود. بازیکنی که روزی در لباس نفت تهران چهره شد و توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و در جام ملت‌های ۲۰۱۵ لحظه‌های تلخ و شیرینی را تجربه کرد، پس از گذراندن چند سال پرفراز و نشیب در کشورهای اروپایی و آسیایی قصد دارد برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ایران به تیمی برود که بتواند بدون دغدغه و جلوی چشم کادر فنی درون زمین بدرخشد و روزهای سختِ پس از مصدومیت رباط صلیبی را به دست فراموشی بسپارد. پرسپولیس، جدی‌ترین مشتری مرتضی است و خودش هم نسبت به این تیم علقه‌ای قدیمی دارد. از طرفی کار کردن با سرمربی اسبقش یحیی گل‌محمدی کاتالیزوری برای نهایی شدن این انتقال است. هم طرفداران تیم سرخپوش تهرانی امیدوارند با مرتضی به وضعیت خط دفاعی‌شان سروسامان داده شود و هم پورعلی‌گنجی می‌خواهد با پیراهن تیم سرخپوش تهرانی به جایگاه فیکس گذشته‌اش در تیم ملی در سال جام جهانی برسد. البته که هنوز هیچ اتفاقی به صورت رسمی رخ نداده و ممکن است شاهد اتفاقات ناگهانی و لحظه آخری باشیم.

احسان حاج‌صفی
کاپیتان اصلی تیم ملی به همراه کریم انصاری‌فرد و میلاد محمدی جزو نفرات ایرانی آاِک آتن یونان است. احسان جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی ندارد و همین وضعیت در تیم یونانی هم تقریبا وجود دارد. احسان در دوران بازیگری‌اش ۲ بار از آلمان و یونان به ایران بازگشته و اصلا بعید نیست بار دیگر این بازیکن ۳۲ ساله برای یک مرتبه دیگر قصد بازگشت به لیگ برتر به سرش بزند. او هنوز در بازار داخلی مشتریان دست به نقدی دارد که حاضرند برای در اختیار داشتنش حسابی دست به جیب شوند. احسان احتمالا یکی از مسافران قطعی قطر خواهد بود و برای سومین‌بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها