کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله تازه اسرائیل به نزدیکی دمشق

31 ارديبهشت 1401 ساعت 13:33


گروه بین الملل:  سوریه اعلام کرد  در اثر اصابت موشک‌های زمین به زمین اسرائیل در نزدیکی دمشق سه نفر کشته شدند. بر اساس این گزارش که منبع آن یک مقام نظامی است، این موشک‌ها از بلندی‌های جولان شلیک شده‌اند.دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز کشته شدن سه نفر را تایید کرده و گفته است که این سه نفر درجه‌دار ارتش بوده‌اند. بر اساس گزارش این نهاد مستقر در لندن، چهار نفر دیگر از کارکنان نیروی هوایی نیز زخمی شده‌اند.دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، هدف این حملات اسرائیل مواضع ایران و انبارهای اسلحه در نزدیکی دمشق بوده است. این نهاد همچنین گفته است، یکی از این مواضع در نزدیکی فرودگاه دمشق آتش گرفته و دیده شده که آمبولانس‌ها به آن سو حرکت می‌کنند.
 حمله اسرائیل، کاروانی از کامیون‌های اسلحه و مهمات را که وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شده و به سمت انبار‌های الکسوه و جمرایا در حرکت بودند، هدف قرار داده است. اصابت موشک‌های اسرائیلی به اهداف، خود باعث انفجار‌های مهیبی شد که از مرز لبنان و کل پایتخت دمشق شنیده شد». در پی این حمله، آتش‌سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق رخ داده است. همچنین دو پرواز نیز در فرودگاه بین‌المللی دمشق، به تعویق افتاد.گفته می‌شود فرودگاه بین‌المللی دمشق، مقر لشکر یکم و جبل المانع در شهر «الکسوه» اهداف اصلی این حملات بودند.
آخرین حمله اسرائیل به سوریه پیش از این حملات، روز ۱۳ مه رخ داد که در آن پنج نفر در مرکز سوریه کشته شدند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پیش از آن نیز در ۲۷ آوریل در اثر حمله اسرائیل به نزدیکی دمشق ۱۰ نفر که شش تن از آنان سرباز سوریه بودند کشته شدند.از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ اسرائیل صدها حمله هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه و نیز شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مانند حزب الله لبنان انجام داده است.اسرائیل معمولا به طور مستقیم مسئولیت این حملات را بر عهده نمی‌گیرد اما تایید کرده که صدها حمله علیه مواضع ایران در سوریه انجام داده است. دولت اسرائیل بارها تاکید کرده است که خود را برای دفاع از تمامیت ارضی این کشور محق می‌داند و اجازه تثبیت و گسترش نفوذ ایران در سوریه را نخواهد داد.
جنگ داخلی سوریه تا کنون نیم میلیون کشته بر جای گذاشته و حدود نیمی از جمعیت این کشور را ناچار به ترک خانه‌هایشان کرده است.


 


کد مطلب: 337617

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337617/حمله-تازه-اسرائیل-نزدیکی-دمشق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir