کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آفتاب با این روش هرگز غروب نخواهد کرد!

31 ارديبهشت 1401 ساعت 13:54


گروه علمی: انرژی خورشیدی به تدریج در حال تبدیل شدن به منبع اصلی انرژی پاک در سرتاسر جهان است و با توجه به تلاش روزافزون کشورها برای دور شدن از سوخت‌های فسیلی، این انرژی به یک زمینه اصلی مطالعه برای دانشمندان در جستجوی منابع جایگزین بهتر تبدیل شده است.همانطور که از نام آن پیداست، انرژی تقریبا به‌طور کامل به در دسترس بودن نور خورشید در هر منطقه بستگی دارد. با این حال، یک فناوری جدید می‌تواند آن را تغییر دهد، زیرا تولید انرژی خورشیدی را حتی در شب ممکن می‌کند.

گروهی از محققان دانشگاه نیوساوت‌ولز در سیدنی استرالیا توانستند با استفاده از یک فناوری که در عینک‌های دید در شب قابل مشاهده است، برق تولید کنند.این فرآیند که گرمای تابش‌شده به عنوان نور مادون قرمز توسط یک دستگاه نیمه‌هادی به نام دیود حرارتی توصیف می‌شود، مقدار کمی انرژی تولید می‌کند، اما محققان معتقدند که می‌توان آن را برای ایجاد بیشتر در آینده با استفاده از فناوری فتوولتائیک موجود اصلاح کرد.

فیبی پیرس فیزیکدان دانشگاه نیوساوت‌ولز می‌گوید: «فتوولتائیک، تبدیل مستقیم نور خورشید به الکتریسیته، فرآیندی مصنوعی است که بشر برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی قابل مصرف ایجاد کرده است.»او افزود: «از این نظر، فرآیند تشعشع حرارتی مشابه است؛ ما انرژی جاری در مادون قرمز را از یک زمین گرم به جهان سرد منحرف می‌کنیم. ما نمایش روشنی از توان الکتریکی از یک دیود حرارتی انجام داده‌ایم.»در حالی که انرژی خورشیدی در حال حاضر با استفاده از نور خورشید تولید می‌شود، فناوری جدید از یک انرژی استفاده می‌کند که زمین در طول روز جذب می‌کند و در طول شب به فضا برمی‌گرداند.


کد مطلب: 337627

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337627/آفتاب-این-روش-هرگز-غروب-نخواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir