به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۳۳۷۶۵۶

ایجاد ۱۲ پایگاه نظامی جدید توسط روسیه

ایجاد ۱۲ پایگاه نظامی جدید توسط روسیه
گروه بین الملل: پیمان آتلانتیک شمالی ناتو بعد از حمله روسیه به اوکراین جذابیت بیشتری پیدا کرده و سوئد و فنلاند می‌خواهند به آن بپیوندند. مسکو در واکنش به این اقدام اعلام کرده ۱۲ پایگاه‌ نظامی در مرزهای غربی خود تاسیس می‌کند.    
 وزیر دفاع روسیه  از تاسیس ۱۲ پایگاه جدید در مرزهای غربی روسیه  تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.فنلاند و سوئد  تقاضای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی را رسما به ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو ارائه دادند.هر دو کشور تا جنگ اوکراین قاطعانه سیاست عدم تعهد نظامی را دنبال می‌کردند اما حمله روسیه به اوکراین سبب تغییر این سیاست راهبردی آنها شد و این کشورها سیاست دفاعی خود را "اصلاح" کردند.فنلاند با روسیه ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد. مقامات فنلاندی گفتند ناتو برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور ندارد.
سنا مارین، نخست وزیر فنلاند  گفت:در داخل پیمان ناتو هم کسی علاقه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فنلاند ندارد.
همچنین در ارتباط با تحولات اوکراین کشورهای گروه ۷ بر سر کمک میلیاردی بیشتر به اوکراین توافق کردند.وزرای دارایی کشورهای گروه ۷ متشکل از آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن در پایان نشست خود در "کونیگزوینتر"، در نزدیکی شهر بن آلمان، بیانیه مشترکی صادر کردند و بر سر کمک میلیاردی اضافی برای تثبیت بودجه دولتی اوکراین توافق خود را اعلام کردند.
این رقم در حال حاضر بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود که در مورد که ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آن در نشست وزاری دارایی گروه ۷ در آلمان رسما توافق شد.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها