کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای شلیک مرگبار مرد طلافروش چه بود؟

رکنا , 1 خرداد 1401 ساعت 10:51


گروه حوادث: مرد طلافروش که در درگیری با دزدان مرتکب قتل شده بود، درخواست بخشش از قصاص را دارد. رسیدگی به این پرونده از سال ۹۲ و با گزارش سرقت مسلحانه از مرد طلافروش به نام رامین آغاز شد.
دزدان با حمله به رامین کیف طلاهایش را سرقت کرده و او را با ضربه‌های قمه مجروح کردند. تحقیقات پلیسی آغاز و رد سارقان در جریان پرونده‌ای دیگر پیدا شد و ماموران آنها را دستگیر کردند.

متهمان با رد مال مالباختگان و سپردن وثیقه آزاد شدند‌. چند روز بعد از آزادی دزدان‌، رامین به اتهام قتل دستگیر شد. در جریان تحقیقات مشخص شد‌، او برای گرفتن هزینه درمان با دزدان قرار گذاشته و با شلیک گلوله یکی از آنها را کشته بود.

متهم مدعی بود‌، تیراندازی هوایی بوده و تیر کمانه کرده و به مقتول اصابت کرده بود. پس از رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران، حکم به قصاص متهم صادر و در دیوان عالی کشور تائید شد.مدتی بعد پدر مقتول فوت کرد و خواهر و برادران او‌، اولیای دم جدید  شدند. تعدادی از آنها رضایت داده اما تعدادی دیگر خواستار قصاص بودند. با گذشت حدود ۹ سال از این جنایت و در حالی که رامین در برزخ بخشش و قصاص در زندان مانده بود، او با ارسال نامه‌ای به دادگاه خواستار تعیین تکلیف خود شد.
در جلسه رسیدگی به این درخواست‌، رامین به قضات گفت: ۹ سال قبل برای
درمانم ۱۴ میلیون تومان هزینه کرده و مطالبه این مبلغ را کردم. سارقان برای صحبت درباره این پول با من قرار گذاشتند و برای حفظ جانم اسلحه‌ای همراه بردم که در آنجا‌، دزدان به من حمله کردند. به‌ناچار یک تیر شلیک کردم اما گلوله کمانه کرده و به مرد جوانی که همراه دزدان آمده بود اصابت کرد‌. در این سال‌ها رضایت ۵‌ نفر از اولیای‌دم را جلب کردیم اما سه نفر رضایت نمی‌دهند.


کد مطلب: 337742

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337742/ماجرای-شلیک-مرگبار-مرد-طلافروش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir