به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۳۷۷۹۸

افتتاح نخسین پارک آبی مختلط جهان در عربستان

افتتاح نخسین پارک آبی مختلط جهان در عربستان
گره بین الملل: عربستان سعودی از طرح نخستین پارک آبی که قرار است در قدیه- نزدیک به ریاض- ساخته شود، رونمایی کرد.پارک آبی ۶۲ هکتاری قدیه را «فالکونز کرییتیو گروپ» (Falcon’s Creative Group)، شرکت توسعه سرگرمی مستقر در اورلاندو فلوریدا، با همکاری شرکت «قدیه اینوستمنت» (Qiddiya Investment Company) که مسئول توسعه این شهر به‌عنوان مرکز و پایتخت سرگرمی، ورزش و فرهنگ است، احداث خواهد کرد.

اگرچه خبر ساخت پارک آبی قدیه در رسانه‌ها بازتابی گسترده‌ داشت، هنوز برای افتتاح آن، تاریخ مشخصی اعلام نشده است.این پارک آبی با طراحی پایا ۲۲ وسیله بازی‌های سواری و ۱۷ فروشگاه غذا، نوشیدنی و خرده‌فروشی و همچنین ۹ منطقه مختلف که به حیوانات بومی قدیه اختصاص داده می‌شوند، خواهد داشت. از جمله بخش‌های متنوع مربوط به حیوانات قدیه می‌توان به دروازه ورودی (Entry Gate)، سنگ شتر یا «کمل‌ راک» (Camel Rock)، داب گروتو (Dub Grotto)، وادی موج (Wave Wadi)، کمین‌گاه (the Den)، دره افعی (Viper Canyon)، قله عرب (Arabian Peak)، چراگاه (Herding Grounds) و تالاب موج‌سواری (Surf Lagoon) اشاره کرد.

بر اساس اعلام مقام‌های عربستان سعودی، این پارک آبی تجهیزات مسابقه‌ای و رقابتی برای ورزش‌های آبی- از جمله موج‌سواری و قایق‌سواری روی امواج تند و خروشان- هم خواهد داشت.سیسیل دی ماگپوری، مدیرعامل شرکت «فاکونز بیاند» (Falcon's Beyond) که شرکت مادر فالکونز کرییتیو گروپ محسوب می‌شود، گفت: «پارک آبی قدیه قرار نیست به هیچ پارک آبی دیگری شبیه باشد. این پارک بزرگ محیط‌هایی خواهد داشت که مهمانان را به مکان‌هایی شگفت‌انگیز و فضایی دعوت می‌کند که می‌توانند در آن به معنی واقعی احساس رهایی کنند. این فرصتی هیجان‌انگیز برای ما بود تا بتوانیم در تحولات جاری عربستان سعودی سهیم باشیم و در ساخت پارک‌ آبی و مکان‌های سرگرمی برای خانواده یا افراد مجرد معیاری تازه‌ ایجاد کنیم.»
مرجع : ایندیپندنت فارسی

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۸:۱۷
پارک های آبی در تمام دنیا مختلطند!
شاید منظورتون عربسان بوده! (388042)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها